۶۴٪ تخفیف ویژه فقط برای امروز

مشاهده محصولات شگفت‌انگیز
لوازم آشپزخانه

راهنمای خرید بهترین آب میوه گیر بازار

بهترین آب میوه گیر چیست؟ و اب میوه گیری چه مارکی خوبه

طعم خوش میوه‌ها و طبیعی بودن یک نوشیدنی تازه و خنک در فصل تابستان، چیزی است که همه ما دوست داریم هر روز چند بار آن را تکرار کنیم. برای همین نیاز به وسیله‌ای داریم که بتوانیم به بهترین شکل ممکن آبمیوه طبیعی خود را تهیه کنیم.

برای این منظور خرید بهترین آب میوه گیر راهکار ما خواهد بود تا با استفاده از آن بتوانیم نوشیدنی خنک خود را تهیه کرده بعد از قرار دادن برای مدتی کوتاه در بهترین یخچال، آن را نوش جان کنیم. اگر به دنبال بررسی این موضوع هستید که بهترین اب میوه گیری چه مارکی خوبه و چه نکاتی در هنگام خرید باید به آن توجه کنید، تا انتها با ما همراه باشید.

راهنمای خرید آب میوه گیری خوب

آبمیوه‌گیری نام وسیله‌ای است که برای گرفتن آبمیوه از میوه‌ها استفاده می‌شود. دستگاه آبمیوه‌گیری ممکن است برقی یا دستی باشد. تا سال‌ها پیش که نام دستگاه آبمیوه گیر را می‌شنیدیم احتمالاً یاد گرفتن آب میوه پرتقال می‌افتادیم که محدود به چنین میوه‌ای بود. اما با پیشرفت تکنولوژی امروزه می‌توانید آب هر نوع میوه‌ای را به کمک این دستگاه بگیرید و به صورت ترکیبی از انها استفاده کنید.

برای خرید آبمیوه گیری خوب مثل هر وسیله دیگری یک سری نکات وجود دارد که باید آنها را بررسی کرده و سپس بر اساس آن دستگاه مناسبی انتخاب کنید. در ادامه این پست قصد داریم به راهنمای خرید دستگاه آبمیوه گیری پرداخته و شما را با انواع مختلفی از این دستگاه آشنا کنیم.

چرا استفاده از آبمیوه گیری ضروری است؟

  • دستگاه آبمیوه گیری به کسانی که میوه و سبزیجات به اندازه کافی در رژیم غذایی معمولی خود ندارند شدیداً توصیه می‌شود.
  • آب میوه گیری غالباً افراد را ترغیب می‌کند تا میوه‌ها و سبزیجات مختلفی را به صورت ترکیبی در رژیم غذایی خود قرار دهند تا آنهایی که تمایل به خوردن آنها ندارند بتوانند مواد مورد نیاز بدن خود را تامین کنند.
  • آب میوه واقعاً طبیعی و خوشمزه است؛ البته که از میوه مناسب استفاده شده باشد.

حال اگر به دنبال خرید آبمیوه گیر هستید و از افرادی هستید که علاقه زیادی به این نوشیدنی طبیعی و تازه دارند در ادامه به معرفی انواع مختلف این دستگاه کاربری و مورد نیاز هر آشپزخانه می‌پردازیم و سپس نکات خرید را بررسی می‌کنیم.

انواع دستگاه آبمیوه گیری خوب بازار

اولین انتخاب برای شما این است که کدام یک از چهار نوع از بهترین آبمیوه گیر موجود در بازار را برای خرید انتخاب کنید.

دستگاه آبمیوه گیر مرکبات

آب میوه گیر مرکبات

همانطور که از نام آن مشخص است از آن برای گرفتن آب میوه‌های مرکبات مثل پرتقال استفاده می‌شود. این گزینه برای افرادی که صرفاً به دنبال تهیه آب مرکبات هستند دارای انتخاب‌های اقتصادی نیز می‌باشد که اگر به دنبال خرید آبمیوه گیر ارزان باشید می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آبمیوه‌های مرکبات معمولاً برای افرادی که علاقه‌مند نیستند از میوه‌های دیگر و سبزیجات استفاده کنند، یا اینکه بیشتر به دنبال مقادیر بیشتری از آب میوه هستند مناسب هستند. این نوع دارای فوایدی می‌باشد که به شرح زیر هستند.

  • استفاده آسان و سریع
  • مدل های مقرون به صرفه زیادی را دارد.
  • تمیز کردن آن نسبت به سایر دستگاه‌ها ساده‌تر است.
  • کوچک و قابل حمل هستند؛ فضای کمی داشته و می‌توانید حتی آنها را در مسافرت نیز به همراه داشته باشید.
دستگاه آب میوه گیری سانتریفیوژی

آبمیوه گیرهای گریز از مرکز

این نوع از محبوب‌ترین مدل‌های موجود در بازار هستند. آبمیوه گیری‌های گریز از مرکز از تیغه‌های تند و ریزی تشکیل شده‌اند که دارای سرعت دورانی بسیار بالایی هستند.

وقتی میوه به این صفحه گرد که به صورت گود است برخورد می‌کند، تفاله‌های میوه به کمک نیروی گریز از مرکز از کناره‌ها وارد یک محفظه شده و آب میوه نیز درست از مرکز این صفحه وارد ظرف نگهداری آبمیوه می‌شود. این مدل مقرون به صرفه‌ترین آبمیوه گیر برای انواع میوه است. به دلیل اینکه مواد مغذی بیشتر میوه‌ها در پوست و بخش تفاله آن قرار دارد در این نوع سهم زیادی از مواد مغذی میوه از دست خواهد رفت.

آب میوه گرفتن با آنها بسیار سریع و آسان است و انواع میوه‌ها و سبزیجات که می‌خواهید آب آنها را تهیه کنید با این مدل قابل تهیه است. آنها برای تهیه آب میوه های گیاهان، جوانه‌ی گیاهان و سبزیجات با برگ بزرگ بسیار مناسب هستند. این مدل دارای مزایای زیر هستند.

  • استفاده سریع و آسان
  • مقرون به صرفه
  • امکان گرفتن آب میوه‌ها و سبزیجات مختلف
  • این نوع آبمیوه گیری به شما اجازه گرفتن مداوم آب میوه و سبزیجات را می‌دهد.
دستگاه آب میوه گیر سرد و معطر

آب میوه گیرهای سرد و معطر

این نوع را با نام‌های مختلفی مثل آبمیوه گیری‌های سرد، معطر، آهسته یا دارای یک چرخ دنده می‌شناسیم. آنها نسبت به آبمیوه‌های مرکبات از قیمت بالاتری برخوردار هستند، اما از نظر مواد مغذی موجود و میزان تولید آبمیوه نتایج بهتری را ارائه می‌دهند.

برای گرفتن آب میوه و سبزیجات کار می‌کنند. نسبت به مدل‌های سانتریفیوژ یا همان گریز از مرکز کندتر عمل می‌کنند؛ به دلیل ساختاری که دارند از آنها می‌توان به عنوان دستگاه آسیاب برقی برای خرد کردن یا تبدیل آجیل به کره آجیل یا تهیه غذای کودک استفاده کرد.

اگر دقت کرده باشید در کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها از این نوع با اندازه بزرگ‌تر استفاده می‌شود که برای گرفتن آب میوه به صورت روزانه مناسب هستند. این نوع دارای مزایای زیر هستند.

  • تازه تر ماندن آب میوه در داخل آن
  • ماندن مواد مغذی بیشتر در آب میوه
  • گرفتن بیشترین مقدار آب میوه
  • دارای صدای کمتری هستند
  • برای گرفتن آب سبزیجات و گیاهان نیز مناسب هستند که گرفتن آب آنها دشوار است
دستگاه آبمیوه گیری دنده‌ای

آب میوه گیرهای دو دنده‌ای

سیستم و کارکرد این نوع آبمیوه گیر درست مانند دستگاه چرخ گوشت است. آنها دارای دو دنده هستند که می‌توانید میوه‌های مختلف را درون آن قرار داده و با در هم تنیدن میوه آنها را بیشتر به صورت له شده تحویل می‌دهند. البته درصد بیشتر آن را آب تشکیل می‌دهد، اما دارای تفال میوه هم هستند که مواد مغذی زیادی را شامل می‌شوند.

سرعت این آبمیوه گیرها نسبت به سایر مدل‌های قبلی کمتر است و قیمت بالاتری دارند. این نوع برای افرادی که به دنبال استفاده از آبمیوه با کیفیت و سرشار از مواد مغذی هستند مناسب است. استفاده از این نوع دارای مزایای زیر است.

  • آب برای مدت طولانی‌تری تازه می‌ماند؛ حتی بیشاتر از نوع سرد و معطر.
  • دارای صدای کمی هستند.
  • آب میوه گرفته شده سرشار از مواد مغذی است.
  • آب زیادی تولید می‌کند.
  • این نوع آبمیوه گیری با طیف گسترده ای از میوه‌ها و سبزیجات کار می‌کند.
  • برای برخی مواد دیگر مانند ماکارونی یا نان نیز مناسب است.

راهنمای خرید آبمیوه گیری خوب

حال که با انواع مختلف آبمیوه گیر خانگی آشنا شدید در ادامه بیایید ببینیم که در هنگام خرید باید به چه ویژگی‌ها و امکاناتی بر اساس هر مدل توجه کنیم.

قیمت دستگاه آبمیوه گیر

هر چه از لیست بالا به سمت پایین‌تر می‌رویم قیمت دستگاه آبمیوه گیر بیشتر می‌شود؛ چرا که هم آب بیشتری از میوه را می‌گیرد و هم اینکه مواد مغذی کمتری را هدر خواهد داد. در نتیجه اگر به دنبال بررسی قیمت هستید ابتدا باید بر اساس نیاز خود مدل دستگاه را مشخص کنید.

همانطور که در بالا گفتیم شاید شما صرفاً بخواهید برای گرفتن آب مرکبات از آن استفاده کنید که آبمیوه گیر دستی هم نیاز شما را برطرف کرده و هرچه مهارت بیشتری کسب کنید قادر هستید آب بیشتری از میوه بگیرید.

حفط مواد مغذی

خرید آب میوه گیر برای بسیاری از خریداران به‌منظور بهبود سلامتی است. همانطور که قبلاً بحث کردیم، انواع مختلف آبمیوه گیر وجود دارد که مواد مغذی را به میزان خاصی حفظ می‌کنند. باید به نوع آب میوه‌ای که تهیه می‌کنید هم توجه داشته باشید؛ مثلاً مخلوطی از سبزیجات و سبزیجات پرمصرف، به جای اینکه فقط آب میوه‌ها را تهیه کنید مهم است که بتوانید از آن استفاده کنید. هر یک به میزان خاصی روی سلامتی شما تاثیر دارند.

اگر واقعاً به منظور سلامتی مایل به استفاده از دستگاه آبمیوه گیر هستید قبل از خرید لیستی از میوه‌ها و سبزیجات، چه به صورت تکی و چه ترکیبی که قرار است آب آنها را بگیرید تهیه کنید. سپس مدل‌های مختلف را بررسی کرده و بر اساس میزان مواد مغذی که حفظ می‌کنند و در کنار آن هزینه‌ای که برای خرید پرداخت می‌کنید بهترین آب میوه گیر مناسب خود را انتخاب کنید.

تمیز کردن حرفه ای آبمیوه گیر

تقریبا هر کسی با این قضیه مشکل دارد و هر چه به سمت انتخاب‌های پایین‌تر از 4 نوع دستگاه می‌رویم، تمیز کردن آنها نیز سخت‌تر می‌شود. به عنوان نمونه در نوع سانتریفیوژی به دلیل ساختاری که دارد مجبور هستید که بخش فلزی شامل تیغه را باز کرده و آن را تمیز کنید.

علاوه بر این باید این موضوع را هم بررسی کرده و ببینید که کدام یک از قطعات آن قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را به شما خواهند داد.

سر و صدا

آیا شما هم مثل من با وسایل پر سر و صدا مشکل دارید و شما را به طرز دیوانه‌واری آشفته می‌کنند؟ بسیاری از آبمیوه گیرهای موجود در بازار از نوع گریز از مرکز صدای بلند دارند، در حالی که نوع سرد یا دارای تیغه دوقلو صدای کمتری دارند.

اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد باید به دنبال دستگاهی با صدای کمتر باشید که البته هزینه زیادی هم خواهند داشت. اما مزایای خیلی بیشتری دارند.

سرعت آبمیوه گیر

سرعت گرفتن میوه شاید از این نظر که سریع‌تر بتوانید آب میوه را بگیرید برای شما اهمیت داشته باشد، اما چون با بالا رفتن سرعت که در نوع گریز از مرکز است مواد مغذی بیشتری از دست می‌رود بهتر است که روی خرید دستگاه‌هایی با سرعت کمتر فکر کنید.

اندازه، وزن و طول سیم

در اکثر آشپزخانه‌ها فضا مثل طلا با ارزش است. دستگاه آب میوه گیر متاسفانه بخش زیادی از آن را به خود اختصاص می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که قبل از خرید فضای کافی برای قرار دادن آبمیوه گیری مورد نظر خود را داشته باشید. همچنین به طول سیم نیز دقت کنید.

اگر انتظار دارید که آبمیوه گیری خود را در کابینت نگه دارید و برای هر بار استفاده آن را بیرون بکشید، دیگر نیازی به نگرانی فضا ندارید، اما باید مطمئن باشید که وزن آبمیوه گیری مشکلی نخواهد داشت.

حال که با انواع دستگاه آبمیوه گیر آشنا شده و دانستید که هر کدام چه مزایای و ویژگی‌هایی دارند در ادامه به نقد و بررسی بهترین مارک دستگاه آبمیوه گیر پرداخته و محصولات مختلفی از هر برند را به شما معرفی می‌کنیم.


بهترین آب میوه گیر چه مارکی بخریم؟

پیش از این نیز به نقد و بررسی بهترین مخلوط کن برای آشپزخانه پرداخته و نکاتی که برای خرید باید به آن توجه کنید را همراه برخی محصولات معرفی کردیم، حال در ادامه بر اساس همین نکات به معرفی بهترین‌های این دستگاه و راهنمای خرید آب میوه گیری می‌پردازیم.

امتیاز نوشته

به این نوشته چه امتیازی میدی؟

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد آرا: 2

این مطالب را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا