۶۴٪ تخفیف ویژه فقط برای امروز

مشاهده محصولات شگفت‌انگیز
لوازم جانبی خودروخودرو و لوازم ماشین

بهترین زنجیر چرخ خودرو برای انواع ماشین

خرید زنجیر چرخ +معرفی بهترین زنجیر چرخ برای انواع خودرو

در این پست قصد داریم به بررسی و راهنمای خرید زنجیر چرخ ماشین پرداخته و با بررسی انواع زنجیر چرخ کمربندی، فلزی و ژله‌ای پاسخ این سوال که بهترین زنجیر چرخ ماشین کدام است و باید از چه نوعی استفاده کنید بپردازیم.

با رسیدن فصل سرما استفاده از زنجیر چرخ در جاده‌های کوهستانی اجباری بوده و نباید بدون استفاده از زنجیر چرخ به چنین جاده‌هایی تردد داشته باشید. جدایی از اینکه در صورت نداشتن زنجیر چرخ باید جریمه شوید بحث امنیت و حیاتی بودن مسئله مهم است. در فصل سرد اگر دچار حادثه شوید ممکن است عواقب ناخوشایندی به دنبال داشته باشد.

راهنمای خرید زنجیر چرخ خودرو

پیش از اینکه به معرفی زنجیر چرخ بپردازیم لازم است متذکر شویم که برای اینکه در زمستان مشکلاتی برای خودرو شما در جاده‌های برفی و کوهستانی پیش نیاید، به پست بهترین ضد یخ ایرانی و خارجی نیز سری زده و با بررسی نکات و راهنمای خرید نسبت به وسیله این تهیه نیز اقدام کنید.

زنجیر چرخ ماشین انواع مختلفی دارد؛ در گذشته همانطور که از نام آن مشخص است صرفا زنجیر چرخ فلزی رواج داشت که استفاده از آن نیز مشکل بوده و جدایی از هزینه بالایی که دارد جای بیشتری را در صندوق عقب خودرو می‌گیرد. اما امروزه زنجیر چرخ‌های ژله‌ای و پلاستیکی تولید شده که جدایی از این موارد، استفاده از آن بسیار آسان بوده و ضمن حفظ کیفیت و کارایی عملکرد کلی بهتری نیز دارد. بنابراین در هنگام خرید اولین نکته این است که نوع زنجیر چرخ را برای خود رو خود انتخاب کنید.

بهترین نوع زنجیر چرخ خودرو و انواع زنجیر چرخ ماشین

زنجیر چرخ کمربندی، پلاستیکی یا فلزی؟

زنجیر چرخ‌های فلزی که از گذشته مرسوم هستند، با توجه به محور فعال خودرو، بر روی چرخ جلو یا عقب خودرو بسته می‌شوند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تحقیقات در گذر زمان، افراد متوجه شدند که استفاده از این نوع زنجیر چرخ‌ها در بسیاری از مواقع باعث آسیب‌هایی به خودرو می‌شود که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • خروج جلوبندی از حالت بالانس و بالا رفتن هزینه تعمیرات جلوبندی خودرو
  • لرزش بسیار زیاد خودرو و ضربه زدن بین اتصالات بدنه و سایر بخش‌ها
  • مختل کردن نیروی انتقال خودرو در زمان‌هایی که برف سطحی بوده و کم است
  • کاهش سرعت رانندگی به 20 کیلومتر در ساعت
  • نصب سخت و زمانبر
  • در رفتن زنجیر چرخ و ضربه زدن به گلگیر که در نهایت باعث خرابی و پریدن رنگ خودرو می‌شود
  • در خودروهایی که ترمز ABS دارند احتمال در رفتن زنجیر و درگیر شدن با محور ترمز وجود دارد
  • باعث ایجاد ترک در لاستیک می‌شود و دلیل آن هم از یک سو به دمای هوا و از سویی دیگر به از بین رفتن تراکم مولکولی بستگی دارد

در نتیجه همین مشکلات باعث به وجود آمدن زنجیر چرخ‌های پلاستیکی و ژله ای شد. جنس زنجیر چرخ پلاستیکی یا بهتر است بگوییم پلیمری، کاملاً خاص بوده و برای این هدف ساخته شده که علاوه بر راحتی در نصب، به کمک اصطکاک زیادی که با سطح برف ایجاد می‌کند باعث جلوگیری از سر خوردن خودرو بر روی سطوح برفی و یخی می‌گردد.

این عملکرد مزیت بسیار بزرگی است، زیرا سایر زنجیر چرخ‌ها در برف‌های عمیق یا نرم بیشتر باعث فرو رفتن خودرو در داخل برف می‌گردند؛ در صورتی که این نوع زنجیر چرخ با ایجاد اصطکاک با سطح برف مانع از فرو رفتن خودرو به داخل آن می‌گردد. از مزایای این زنجیر چرخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نصب آسان و سریع
  • عدم آسیب رسانی به رینگ، لاستیک، قطعات جلوبندی و سیستم ترمز ABS
  • رانندگی ایمن و آرام بدون ایجاد لرزش در خودرو و کاهش سرعت
  • در برابر سایش و پارگی کاملاً مقاوم است
  • مجهز به یخ شکن بوده و از لیز خوردن خودرو حین حرکت یا شروع حرکت جلوگیری می‌کند

انتخاب سایز مناسب

انتخاب سایز زنجیر چرخ به اندازه لاستیک ماشین برمی‌گردد. پیش از هر چیزی باید ببینید که خودرو شما دارای چه سایزی می‌باشد. به عنوان نمونه اگر به دنبال خرید زنجیر چرخ پراید هستید می‌توانید به کمک راهنمای خرید لاستیک پراید با سایز مناسب این خودرو آشنا شده و سپس بر اساس آن سایز زنجیر چرخ را نیز به دست آورید.

در محصولاتی که در ادامه معرفی کردیم اندازه لاستیک خودرو برای هر کدام ذکر شده و علاوه بر این برخی خودروهایی که هر محصول مناسب آنها می‌باشد نامگذاری شده است.

راحتی در نصب

حال گیرترین اتفاقی که در یک روز برفی با خودرو تجربه می‌کنید گیر افتادن در بین برف است که مجبور به نصب زنجیر چرخ باشید. از یک سو سرمای هوا و از سویی دیگر سرمایی که از یک جسم فلزی به دستانتان وارد شده و خودرو را هم باید جابجا کنید تا به شکل درست آن را نصب کنید عذاب آور است.

از همین رو بهتر است به دنبال زنجیر چرخ‌های کمربندی و ژله ای باشید که نصب آنها بسیار ساده بوده و نیازی به جابجایی خودرو نیز نداشته باشید. جدایی از این اگر در محدوده‌ای باشید که چندین روز برف باریده باشد، همچنان می‌توانید زنجیر را به حال خود بگذارید تا در حالت نصب شده باشد.

قیمت

مسئله قیمت به نوع زنجیر خودرو بستگی دارد. اگر زنجیر چرخ فلزی خریداری کنید، با توجه به قیمتی که این روزها آهن دارد، چیزی در حدود 100 تا 300 هزار تومان بسته به نوع خودرو باید برای خرید آن صرف کنید.

اما اگر از زنجیر چرخ‌های ژله ای و کمربندی استفاده می‌کنید قیمت تمام شده آنها ارزانتر خواهد بود.


بهترین نوع زنجیر چرخ برای ماشین کدام است؟

حال که با مزایای استفاده از زنجیر چرخ پلاستیکی و ژله ای نسبت به زنجیر چرخ‌های فلزی آشنا شدید و دانستید که در هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنید در ادامه به معرفی برخی از انواع بهترین زنجیر چرخ برای ماشین می‌پردازیم.

زنجیر چرخ مدل GOOD ROAD

زنجیر چرخ ژله ای مدل GOOD ROAD

زنجیر چرخ پلیمری که به تازگی برای خودروهای سواری طراحی شده قابلیت نصب بر روی چرخ انواع خودرو با رینگ آلومینیومی بدون نیاز به باز کردن چرخ یا جک زدن دارد. از نظر سایز رینگ و لاستیک هیچ گونه محدودیتی ندارد و قابلیت نصب بر روی انواع خودروهای سواری و شاسی بلند که دارای رینگ آلومنیومی هستند می باشد.

این وسیله به عنوان زنجیر چرخ یک بار مصرف و برای مواقع اضطراری به کار می رود که قابلیت باز شدن دوباره را نیز دارد. این محصول علاوه بر کارآمد بودن فضای زیادی از صندوق را اشغال نمی کند و باعث ایجاد سر و صدا در خودرو نمی‌شود این محصول شامل ۱۰ عدد تسمه پلاستیکی میباشد که می توان حداکثر ۵ عدد بر روی هر یک از دو چرخ محرک خودرو به صورت محکم نصب شود. در هنگام نصب از محکم شدن تسمه ها بر روی چرخ اطمینان حاصل کنید زیرا شل بسته شدن تسمه ها باعث پاره شدن آن ها در حین حرکت میشود

مشخصاتزنجیر چرخ
قابلیت نصب بر روی انواع خودروهای سواری شاسی بلند دارای رینگ آلومنیومی
زنجیر چرخ گتسان مدل 1814

زنجیر چرخ گتسان مدل 1814

مشخصاتوزن: 4460 گرم
ابعاد بسته‌بندی: طول: 30.5، عرض: 6.5، ارتفاع: 26 سانتی‌متر
دارای کیف پلاستیکی قابل حمل
جلوگیری از لغزیدن خودرو در برف و سطوح یخ‌زده
دارای ساختار فولادی
نصب آسان
دارای کشش بسیار عالی
زنجیر چرخ گلد مدل 1814

زنجیر چرخ فلزی گلد مدل 1814

محصولی که در تصویر مشاهده می‌کنید یکی از تجهیزات ضروری جاده‌ها در فصل سرما است. این زنجیر چرخ، تایر خودرو را دربر می‌گیرد و مانع از لغزیدن آن روی یخ و برف می‌شود. این زنجیر به‌راحتی روی تایرها نصب می‌شود و به‌همراه آن آچاری مناسب برای تسهیل کار عرضه می‌گردد. این محصول در کیفی پلاستیکی و مستحکم قرار دارد.

این کیف موجب حمل راحت این زنجیر می‌شود و فضای کمی اشغال می‌کند؛ ازاین‌رو به‌همراه داشتن آن در صندوق عقب خودرو در فصل سرما علاوه‌بر کارآمد بودن فضای زیادی از صندوق را اشغال نمی‌کند. در کیف این زنجیر چرخ، دو زنجیر قرار دارد که برای بستن روی چرخ‌هایی که به محور محرک خودرو متصل هستند مناسب است.

داشتن دو زنجیر چرخ برای یک خودرو از حداقل‌ها محسوب می‌شود و درمواقعی که میزان برف و یخ زیاد است باید هر چهار چرخ را به این تجهیز جاده‌ای مجهز کرد. با نصب این زنجیر چرخ 11 رشته‌ی زنجیر به‌صورت افقی روی تایر قرار می‌گیرند و مانع از لغزش می‌شوند این محصول برای تایرهای مذکور در جدول اطلاعات مناسب است.

مشخصاتوزن: 4700 گرم
ابعاد بسته‌بندی: طول: 31، عرض: 7، ارتفاع: 26 سانتی‌متر
دارای کیف پلاستیکی قابل حمل
جلوگیری از لغزیدن خودرو در برف و سطوح یخ‌زده
دارای ساختار فلزی
زنجیر چرخ کمربندی نانوسایبر 12 عددی قرمز سایز رینگ 16 به بالا

زنجیر چرخ کمربندی نانوسایبر 12 عددی قرمز سایز رینگ 16 به بالا

مجموعه نانوسایبر با ارائه محصولات نانو در زمینه های عایق بندی ساختمان/مواد ارگانیک شستشو خانگی و لوازم و مواد مصرفی خودرو به ویژه زنجیرچرخ نانوپلیمری گامی بزرزگ را در این صنعت برداشته است.

  • نصب کردن بدون نیاز به باز کردن چرخ و استفاده از جک
  • قابلیت نصب بر روی انواع خودروهای سواری با انواع مختلف تایر
  • چنگ زنی مناسب و ترمزگیری عالی در جاده های خیس و لغزنده به دلیل طراحی ویژه رویه نامتقارن آن
  • مجهز به یخ شکن های فولادی
  • عدم نیاز به شرایط نگهداری خاص
  • مقاومت در برابر ضربه و ترک خوردگی
  • عدم جذب آب و رطوبت به دلیل وجود مواد تزریقی در آن
  • مخصوص رینگ های آلومینیومی (اسپورت)
  • غیر قابل نصب بر روی رینگ های فولادی
  • غیر قابل نصب بر روی خودروهای پژو 206 و 207 (زیرا در این خودروها، فاصله بین رینگ تا کالیبر ترمز کمتر از 1 سانتی متر می باشد. )
  • این زنجیر چرخ ها عمر طولانی دارند و پس از یکسال دچار زنگ زدگی نمی شوند .
  • به سیستم ترمز ABS خودرو آسیب نمی رسانند زیرا در نوع فلزی ممکن است در حین رانندگی از دور چرخ باز شده و با محور ترمز درگیر شود .
  • با خرید اینترنتی از نانوسایبر زندگی سالم و ایمنی را تجربه کنید
مشخصاتزنجیر چرخ نانو پلیمر
غیر قابل نصب بر روی رینگ های فولادی
غیر قابل نصب بر روی خودروهای پژو 206 و 207
زنجیر چرخ پاسیکو مدل 145-13

زنجیر چرخ پاسیکو مدل 145-13

مناسب برایتمامی خودروها , پراید , پیکان , وانت پیکان
مشخصاتمناسب برای تمامی خودرو های با لاستیک سایز: 145/13
مناسب برای تمامی خودرو های با رینگ سایز: 13
تمامی مدلهای پراید
ام وی ام 110
زنجیر چرخ استار مکس مدل 15

زنجیر چرخ کمربندی استار مکس مدل 15

مشخصاتدارای کیف برزنتی مخصوص
رنگ نقره ای
دارای 6 تکه زنجیر مجزا
قابلیت تنظیم سایز
قابل استفاده در کلیه خودروهای سواری با رینگ اسپرت تا سایز 15
جلوگیری از لغزیدن خودرو در برف و سطوح یخ‌زده
دارای ساختار فلزی و ابریشمی
زنجیر چرخ خودرو مدل Good Road 14

زنجیر چرخ کمربندی خودرو مدل Good Road 14

زنجیر چرخ از آن دسته لوازمی است که بلا استثنا باید در هر ماشینی برای موقعیت‌های ضروری و غیر قابل پیش بینی وجود داشته باشد. از آن جا که شرایط جوی در هر نقطه‌ای ممکن است بر خلاف پیش بینی‌ها رخ دهد و کوران و سرما ایجاد شود، باید در نظر گرفت که بویژه کسانی که در جاده‌ها تردد زیادی دارند باید این وسیله را همواره به همراه داشته باشند.

سالانه بسیاری از مخاطرات و تصادفات در فصول سرد و یا مکان‌های سردسیر بخاطر لغزندگی و از دست دادن کنترل ماشین است؛ که این مسئله به راحتی توسط زنجیر چرخ مناسب قابل کنترل خواهد بود. این زنجیر چرخ دارای ساختار پلاستیکی فلزی بوده و به همراه خود دستکش و کیفی برای حمل دارد. نصب این زنجیر چرخ نیز بسیار آسان و در زمان کمی توسط بست کمری که دارد صورت خواهد گرفت. لازم به ذکر است این زنجیر مناسب برای لاستیک‌هایی با پهنای 165 تا 275 میلی‌متر خواهد بود.

مشخصاتمناسب برای لاستیک‌هایی با پهنای 165 تا 275 میلی‌متر
دارای ساختار پلاستیکی فلزی
دارای بست کمربندی برای نصب آسان
به همراه دستکش
دارای کیف حمل
زنجیر چرخ کمربندی نانوسایبر 6 عددی نارنجی سایز رینگ 13-16

زنجیر چرخ کمربندی نانوسایبر 6 عددی نارنجی سایز رینگ 13-16

مجموعه نانوسایبر با ارائه محصولات نانو در زمینه های عایق بندی ساختمان/مواد ارگانیک شستشو خانگی و لوازم و مواد مصرفی خودرو به ویژه زنجیرچرخ نانوپلیمری گامی بزرزگ را در این صنعت برداشته است.

  • نصب کردن بدون نیاز به باز کردن چرخ و استفاده از جک
  • قابلیت نصب بر روی انواع خودروهای سواری با انواع مختلف تایر
  • چنگ زنی مناسب و ترمزگیری عالی در جاده های خیس و لغزنده به دلیل طراحی ویژه رویه نامتقارن آن
  • مجهز به یخ شکن های فولادی
  • عدم نیاز به شرایط نگهداری خاص
  • مقاومت در برابر ضربه و ترک خوردگی
  • عدم جذب آب و رطوبت به دلیل وجود مواد تزریقی در آن
  • مخصوص رینگ های آلومینیومی (اسپورت)
  • غیر قابل نصب بر روی رینگ های فولادی
  • غیر قابل نصب بر روی خودروهای پژو 206 و 207 (زیرا در این خودروها، فاصله بین رینگ تا کالیبر ترمز کمتر از 1 سانتی متر می باشد. )
  • این زنجیر چرخ ها عمر طولانی دارند و پس از یکسال دچار زنگ زدگی نمی شوند .
  • به سیستم ترمز ABS خودرو آسیب نمی رسانند زیرا در نوع فلزی ممکن است در حین رانندگی از دور چرخ باز شده و با محور ترمز درگیر شود . با خرید اینترنتی از نانوسایبر زندگی سالم و ایمنی را تجربه کنید
مشخصاتزنجیر چرخ نانو پلیمر
6 عددی نارنجی
غیر قابل نصب بر روی رینگ های فولادی
غیر قابل نصب بر روی خودروهای پژو 206 و 207
زنجیر چرخ بوهو مدل 1814

زنجیر چرخ ماشین فلزی بوهو مدل 1814

محصولی که در تصویر مشاهده می‌کنید یکی از تجهیزات ضروری جاده‌ها در فصل سرما است. این زنجیر چرخ، تایر خودرو را دربر می‌گیرد و مانع از لغزیدن آن روی یخ و برف می‌شود. این زنجیر به‌راحتی روی تایرها نصب می‌شود و به‌همراه آن آچاری مناسب برای تسهیل کار عرضه می‌گردد. این محصول در کیفی پلاستیکی و مستحکم قرار دارد. این کیف موجب حمل راحت این زنجیر می‌شود و فضای کمی اشغال می‌کند؛ ازاین‌رو به‌همراه داشتن آن در صندوق عقب خودرو در فصل سرما علاوه‌بر کارآمد بودن فضای زیادی از صندوق را اشغال نمی‌کند.

در کیف این زنجیر چرخ، دو زنجیر قرار دارد که برای بستن روی چرخ‌هایی که به محور محرک خودرو متصل هستند مناسب است. داشتن دو زنجیر چرخ برای یک خودرو از حداقل‌ها محسوب می‌شود و درمواقعی که میزان برف و یخ زیاد است باید هر چهار چرخ را به این تجهیز جاده‌ای مجهز کرد. با نصب این زنجیر چرخ 11 رشته‌ی زنجیر به‌صورت افقی روی تایر قرار می‌گیرند و مانع از لغزش می‌شوند این محصول برای تایرهای مذکور در جدول اطلاعات مناسب است.

مشخصاتوزن: 4700 گرم
ابعاد بسته‌بندی: طول: 31، عرض: 7، ارتفاع: 26 سانتی‌متر
دارای کیف پلاستیکی قابل حمل
دارای ساختار فلزی

امتیاز نوشته

به این نوشته چه امتیازی میدی؟

میانگین امتیازها: 4 / 5. تعداد آرا: 3

این مطالب را هم بخوانید

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشین آیا زنجیر چرخ فلزی پراید به ساینا میخوره؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا