۶۴٪ تخفیف ویژه فقط برای امروز

مشاهده محصولات شگفت‌انگیز
لپ‌تاپ و لوازم جانبی لپ‌تاپ

بررسی قیمت و خرید لپ تاپ hp da 1023 مدل B پردازنده i5

بررسی تخصصی و خرید لپ تاپ HP DA1023-B

پیش از این به بررسی لپ تاپ اچ‌پی مدل da1031 با پردازنده i7 پرداختیم که لپ تاپی مناسب کارهای سنگین بود. حال در این پست قصد داریم به بررسی قیمت و خرید لپ تاپ hp da 1023 مدل B پردازنده i5 بپردازیم که یک لپ تاپ میان رده برای کارهای نسبتاً سنگین است و بیشتر کاربری عمومی و مالتی مدیا دارد.

پیش از اینکه به بررسی این لپ تاپ بپردازیم، برای اینکه انتخاب بهتری از برندهای دیگر اچ پی داشته باشید از شما خواهشمندیم با مراجعه به پست بهترین لپ تاپ های اچ پی را مشاهده کرده و بر اساس نیاز و انتظاراتی که از خرید لپ تاپ دارید، بهترین مدل را انتخاب و خریداری کنید.

در این لپ تاپ از پردازنده‌‌ی i5 8265U در کنار پردازشگر گرافیکی مجزای GeForce MX110 استفاده شده است. به واسطه یک رم 8 گیگ که در آن وجود دارد می‌توان انتظار انجام بازی‌ها و کارهای نیمه سنگین را از آن داشت. هارد این لپ تاپ هم 1 ترابایت حافظه دارد.

لپ تاپ اچ پی مدل DA1023-B

بررسی و خرید لپ تاپ hp da 1023 مدل B

گنجایش رم 8 گیگابایت و حافظه‌ی داخلی هم از یک ترابایت هارد دیسک تشکیل شده است. عدم استفاده از یک حافظه مجزا SSD شاید یکی از نقاط ضعف این لپ تاپ باشد که اگر در آن استفاده می‌شد به گزینه‌ای ایده‌آل از نظر سرعت تبدیل می‌کرد.

با درنظرگرفتن این مشخصات فنی، می‌توان برای انجام امور نیمه حرفه‌ای کاملاً روی این لپ‌تاپ حساب کرد. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی این دستگاه HD است که یک نمونه‌ی خوب و کاربردی محسوب می‌شود. پورت‌های ورودی و خروجی این لپ‌تاپ تعداد خوبی دارند. درمجموع اگر به دنبال خرید یک لپ‌تاپ برای کاربری نیمه حرفه‌ای و استفاده‌ی روزمره هستید، اچ‌پی گزینه‌های متعددی برای شما دارد که DA1023 یکی از آن‌هاست.

لپ تاپ اچ پی مدل DA1023-B

مشخصات و قیمت لپ تاپ hp da 1023

لپ‌تاپ‌ da1023 شرکت «HP» همواره به کیفیت و تنوع بالا معروف بوده‌اند و پاسخ‌ گوی انواع نیازها و سلیقه‌ها هستند. یکی از محصولات ساخت این شرکت سری da1023 نام دارد. اچ‌ پی در پیکره‌ بندی سخت‌افزاری این محصول از پردازنده‌‌ی i5 8250U در کنار پردازشگر گرافیکی مجزای GeForce® MX110 استفاده کرده است.

گنجایش رم 8 گیگابایت و حافظه‌ی داخلی هم از یک ترابایت است. با در نظر گرفتن این مشخصات فنی، می‌توان برای انجام امور نیمه‌ حرفه‌ای و حرفه‌ای کاملاً روی این لپ‌تاپ حساب کرد. صفحه‌نمایش 15.6 اینچی این دستگاه HD است که یک نمونه‌ی خوب و کاربردی محسوب می‌شود. پورت‌های ورودی و خروجی لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل da1023 تنوع خوبی دارند.

لپ تاپ اچ پی HP-DA1023 را می‌توان در رنج لپ‌تاپ‌های 7 تا 9 میلیون تومان دسته‌بندی کرد که به دلیل نوسانات قیمت ارز نمی‌توان قیمت تقریباً نزدیک‌تری را برای این لپ تاپ در نظر گرفت. برای همین منظور برای بررسی قیمت می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کرده و فروشندگان مختلف این محصول را مشاهده کنید.

مدل لپ تاپاچ پی مدل DA1023-B
ابعاد376x246x22.5 میلی‌متر
وزن1.86 کیلوگرم
سازنده پردازندهIntel
سری پردازندهCore i5
مدل پردازنده8265U
محدوده سرعت پردازندهتا 2.0GHz
فرکانس پردازنده1.6 تا 3.9 GHz
حافظه Cache6 مگابایت
ظرفیت حافظه RAM8 گیگابایت
نوع حافظه RAMDDR4
ظرفیت حافظه داخلییک ترابایت
نوع حافظه داخلیهارد دیسک
سازنده پردازنده گرافیکیNVIDIA
مدل پردازنده گرافیکیGeForce® MX110 GDDR5
حافظه پردازنده گرافیکی2GB
اندازه صفحه نمایش15.6 اینچ
نوع صفحه نمایشWLED Backlit
دقت صفحه نمایشHD|1366×768
صفحه نمایش ماتبله
صفحه نمایش لمسیخیر
درایو نوریDVD-RW
وبکمدارد
مشخصات اسپیکراسپیکر داخلی استریو
کیبورد با نور پس زمینهندارد
مشخصات تاچ پدپشتیبانی از فرمان چند لمسی
حسگر اثر انگشتندارد
کارت خواندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بی سیم Wi-Fiدارد
بلوتوثبلوتوث داخلی
پورت شبکه Ethernetدارد
پورت VGAندارد
پورت HDMIدارد
پورت USB Type-Cندارد
تعداد پورت USB 3.12
تعداد پورت USB 2.01
پورت Thunderboltندارد
پورت Serialندارد
طبقه‌بندیکاربری مالتی‌مدیا , کاربری عمومی , باریک و سبک
نوع باتری3 سلولی
شارژدهی باتریبیش از 4 ساعت
توضیحات باتریباتری لیتیوم-یون با ظرفیت 41 وات‌ ساعت
سیستم عاملفاقد سیستم‌عامل
اقلام همراه لپ تاپشارژر
کابل برق

طراحی و مشخصات ظاهری

در این لپ تاپ از پلاستیکی با رنگ یکدست مشکی براق استفاده شده که ضمن داشتن تضاد با رنگ مشکی مات داخلی دستگاه زیبایی چشم نوازی به ان داده است. در طراحی کیبورد هم از فاصله مناسب استفاده شده که آن را برای تایپ کردن مناسب کرده است. بدون اینکه زیادی خسته شوید یا مچ دستتان درد کند، می‌توانید تا ساعت‌ها با آن تایپ کنید.

این لپ تاپ دارای یک لولا سرتاسری می‌باشد که زاویه 145 درجه صفحه نمایش 15 اینچی را به بدنه را داده است. از آنجایی که از صفحه نمایش مات در این لپ تاپ استفاده شده است در محیط‌هایی که دارای نور زیاد است هم به خوبی می‌توان با این محصول کار کرد.

کیبورد این لپ تاپ از نوع جزیره‌ای است. فاصله دکمه‌ها از هم به میزان قابل توجهی می‌باشد که تایپ کردن با آن را ساده کرده است و نیازی هم به فشردن زیاد ندارد. می‌توانید تا ساعت‌ها با آن تایپ کنید بدون اینکه مچ دستتان خسته شود.

تاچ‌پد لپ تاپ هم امکان پشتیبانی از فناوری چند لمسی را دارد و دارای دو دکمه در بخش پایینی برای عمل راست کلیک و چپ کلیک می‌باشد. بر خلاف ایسوس که دکمه‌ها به صورت داخلی در زیر تاچ پد قرار گرفته‌اند.

لپ تاپ hp da 1023-b

سخت افزار، سی‌پی‌یو و رم

اسپیکرهای این لپ تاپ به صورت استریو داخلی هستند که صدای مناسبی را ارائه می‌دهند. بلندگوهای دستگاه در بالای بخش صفحه کلید قرار گرفته و چون طراحی سر تا سری دارد انتظار صدای یکسان و استریو واقعی را از آن داریم.

در بخش فنی لپ تاپ da1023 اچ پی با بهره گیری از یک پردازنده کم مصرف و در عین حال با قدرت نسبتا بالا، استفاده از حافظه رم 8GB، کارت گرافیک پایین رده انتخاب مناسبی برای برنامه نویسان، مهندسان و کاربران امور خانگی می باشد.

شرکت اچ پی برای پردازنده مرکزی این لپ تاپ یکی از کم مصرف ترین پردازنده های موجود شرکت Intel یعنی Core i5 8250U را که از نسل هشتم Coffee Lake اینتل است انتخاب کرده است. بنچمارک این پردازنده در حالت کلی 7651 می‌باشد؛ که به حافظه کش 4MB و اورکلاک 3.5GHz مجهز است.

این پردازنده که مجهز به 4 هسته حقیقی و 4 هسته مجازی و فرکانس پردازنده پایه 1.6GHz بوده، برای کلیه امور روزمره، پردازش های نسبتا سنگین،برنامه نویسی و امور گرافیکی نیمه سنگین مناسب می‌باشد.

لپ تاپ اچ پی مدل DA1023-B

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که پردازنده های نسل هشتم سری U شرکت اینتل به دلیل تغییرات گسترده در معماری آنها نسبت به نسل های گذشته قدرت های به مراتب قوی تری دارند (با ثابت ماندن مصرف انرژی) و با افزایش دو برابری تعداد هسته ها و حافظه Cache دستگاه، گزینه های ایده آلی برای کارهای نیمه سنگین محسوب می شوند (قدرت این پردازشگر از یک پردازنده نسل هفت i7 7500U و یا i5 7300HQ بالاتر می باشد)

حافظه رم دستگاه 8GB DDR4 2400MHz می باشد . این مقدار حافظه برای کارهای پردازشی، محاسباتی، تحلیلی و گرافیکی کاملا مناسب می باشد. دستگاه HP DA1023 دارای حافظه عادی HDD با ظرفیت 1TB و دور هارد 5400RPM میباشد.

لپ تاپ اچ پی مدل DA1023-B

کارت گرافیک

کارت گرافیک بکار رفته در لپ تاپ نیز از دو بخش تشکیل شده است. یکی کارت گرافیک مجتمع با پردازنده (On Board) بوده که در کارهای روزمره و غیر گرافیکی در مدار قرار دارد و با بهره گیری از رم دستگاه (تا سقف 2GB) امور عادی گرافیکی را انجام می دهد.

این کارت گرافیک مدل Intel UHD 605 می باشد. برای امور گرافیکی سنگین تر همچون نرم افزارهای گرافیکی نیمه حرفه ای نیز کارت گرافیک مجزا (Dedicate) شرکت NVIDIA مدل Geforce MX110 در نظر گرفته شده است که با حافظه اختصاصی 2GB 64Bit و از نوع GDDR5 از پس بازی های سبک و امور گرافیکی دو بعدی بر می آید.

پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی لپ تاپ hp da 1023

پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی

با وجود اینکه استفاده از درایوهای نوری در لپ تاپ هایی با کاربری باریک و سبک در حال کمتر و کمتر شدن هستند، اما در این دستگاه شاهد استفاده از آن هستیم. پس اگر به دنبال خرید لپ تاپی دارای درایو نوری هستید hp 1023 گزینه مناسبی است. در سمت راست این لپ تاپ این درایو نوری قرار گرفته است.

در پایین‌تر از این بخش هم شاهد استفاده از یک پورت USB 2.0 هستیم که برای استفاده از ماوس سیمی یا اتصال سایر دستگاه‌ها که مسئله سرعت اهمیتی ندارد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. کمی پایین‌تر از این بخش هم پورت کارتخوان قرار دارد که می‌توانید از آن به عنوان رم ریدر استفاده کرده و حافظه رم گوشی خود را مدیریت کنید.

و اما در سمت چپ لپ تاپ درست در بخش بالایی شاهد استفاده از پورت شارژر دستگاه هستیم که به صورت گرد است. پایین‌تر از شارژر هم پورت HDMI قرار دارد که می‌توانید از آن برای انتقال و مشاهده با کیفیت تصاویر از طریق سایر سایر دستگاه‌ها استفاده کنید.

امروزه دیگر استفاده از پورت‌هایی نظیر HDMI یا درایو نوری و پورت اترنت در حال کمتر شدن است. اما برند HP بر خلاف سایرین روی برخی محصولات خود همچنان از این پورت‌ها استفاده می‌کند که برای این دسته از کاربران انتخاب خوبی است.

در این لپ تاپ از دو پورت USB 3.1 استفاده شده که برای اتصال هارد اکسترنال می‌توانید از آن استفاده کرده و سرعت انتقال داده با حداکثر میزان موجود را داشته باشید. در نهایت در بخش انتهایی هم شاهد یک جک هدفون 3.5mm هستیم که می‌توانید از آن برای گوش دادن به موسیقی یا مشاهده فیلم برای اتصال هدنزفری یا هدفون سیمی استفاده کنید.

باتری لپ تاپ hp da 1023

در لپ تاپ hp da 1023 از یک باتری 3 سلولی با میزان شارژدهی بالاتر از 4 ساعت استفاده شده است که تا این مدت می‌تواند پاسخگوی نیاز شما برای استفاده مالتی مدیا یا وبگردی باشد. این باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 41 وات‌ ساعت است.

جمع‌بندی نهایی

اگر به دنبال خرید لپ تاپی با کاربری عمومی، مالتی مدیا و صد البته باریک و سبک هستید که قیمت نسبتاً پایینی هم داشته باشد استفاده از مدل HP DA1023 گزینه مناسبی است. این لپ تا دارای ضخامت و وزن پایینی می‌باشد که بر خلاف سایر برندها که در این نوع کاربری قرار دارند از کابل اترنت و همچنین درایو نوری در آن استفاده شده است.

با توجه به سیستم و سخت افزاری که دارد در رسته لپ تاپ های میان رده قرار دارد که برای انجام کارهای گرافیکی و بازی‌های نیمه سنگین کاملاً پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. در صورتی که هنوز تصمیم خود را هم برای خرید لپ تاپی با این رنج قیمت مشخص نکرده‌اید می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید لپ تاپ سایر برندهایی که بررسی کردیم را نیز بررسی کنید.

امتیاز نوشته

به این نوشته چه امتیازی میدی؟

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد آرا: 1

این مطالب را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا