۶۴٪ تخفیف ویژه فقط برای امروز

مشاهده محصولات شگفت‌انگیز
قطعات کامپیوتر

راهنمای خرید مانیتور برای کامپیوتر

راهنمای خرید مانیتور برای کامپیوتر +معرفی بهترین مانیتور با قیمت خوب

مانیتور یا نمایشگر به دلیل اینکه مستقیما با چشمان کاربران در ارتباط است در صورتی که به درستی انتخاب نشود در دراز مدت می‌تواند تاثیر بدی روی چشمان شما داشته باشد. بنابراین مهم ترین نکته در هنگام خرید مانیتور این است که به کیفیت صفحه نمایش اهمیت ویژه‌ای بدهید.

در این پست قصد داریم به راهنمای خرید مانیتور برای کامپیوتر و pc پرداخته و بهترین مانیتور برای کامپیوتر را از برندهای مختلف به شما معرفی کنیم. در صورتی که به دنبال خرید monitor هستید تا انتها با ما همراه باشید.

راهنمای خرید مانیتور برای کامپیوتر و pc

تمام قطعات یک سیستم کامپیوتری دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت خروجی تمامی فعالیت‌ها، دستورات و پردازش‌ها در نمایشگری که پیش چشمان شما قرار دارد دیده شود. در بین قطعات و سخت‌افزارهای یک سیستم کامپیوتری نمی‌توان میزان اهمیت هر قطعه را اولویت‌بندی کرد، ولی بی‌تردید برخی موارد می‌توانند اهمیت بیشتری داشته باشند. این ادعا زمانی بیشتر مهم می‌شود که برای کاربری خاصی بخواهید سیستم کامیپوتری یا سخت‌افزار مشخصی را خریداری کنید.

راهنمای خرید مانیتور ایکس ویژن مدل XL2020AI سایز 19.5 اینچ

مانیتور ایکس ویژن مدل XL2020AI سایز 19.5 اینچ

اگر به عنوان یک کاربر خانگی یا اداری به دنبال یک مانیتور ارزان قیمت ولی کارامد می‌گردید که تولید داخل نیز باشد، مانیتور X.Vision XL2020AI می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. مانیتور ایکس ویژن مدل XL2020AI دارای پنل 19.5 اینچ می باشد. این مانیتور دارای اسپیکر داخلی برای پخش صدا می باشد که با توجه به قیمت مناسب، این مدل مانیتور 20 اینچ جزو ارزانترین مانیتورهای بازار محسوب می گردد. از دیگر ویژگیهای این مانیتور می توان به دارا بودن پورت DVI، کنتراست 1:10.000.000 وزمان پاسخ دهی 2 میلی ثانیه اشاره نمود. این مانیتور با یکسال گارانتی شرکت مادیران در بازار عرضه می‌گردد.

مانیتور X.Vision XL2020AI یکی از مقرون به صرفه‌ترین نمایشگرهای موجود در بازار برای کاربران خانگی و اداری است که ویژگی‌های مثبت آن در کنار قیمت مناسب باعث شده تا ارزش خرید خوبی داشته باشد. بهره‌مندی از پنل LED با رزولوشن +HD، طراحی ساده و زیبا، نمایش 16.7 میلیون رنگ و مدت زمان پاسخگویی 2 میلی ثانیه باعث شده تا مانیتور XL2020AI به یکی از مناسب‌ترین مدل‌های بازار و یکی از بهترین گزینه‌ها برای طیف وسیعی از خریداران خانگی تبدیل شود.

ابعاد135×36×465 میلی‌متر
وزن2.82 کیلوگرم
سایز19.5 اینچ
رزولوشن900×1600 پیکسل
نسبت تصویر16:9
تعداد رنگ16.7 میلیون رنگ
محدوده پاسخگویییک تا سه میلی‌ثانیه
سایرمناسب برای کاربری عمومی
راهنمای خرید مانیتور بنکیو مدل GL2580HM سایز 24.5 اینچ

مانیتور بنکیو مدل GL2580HM سایز 24.5 اینچ

سری BENQ GL2580HM Stylish Eye-Care LED مدل جدید و پشرفته ای از مانیتورهای فوق العاده زیبای شرکت بنکیو می باشد که از تکنولوژی های روز دنیا در ساخت آن استفاده شده و شما می توانید به تماشای تصویر مورد علاقه خود بدون نگرانی از خسته شدن چشم هایتان بنشینید. از مهم ترین ویژگی های این مدل می توان به کنتراست ایده آل، زمان پاسخ‌دهی سریع، ارزش بالای خرید در برابر قیمت مناسب، کیفیت تصویر ایده آل، طراحی و زیبایی منحصر به فرد، کیفیت ساخت بسیار بالا، امکانات و قابلیت‌ های فراوان اشاره کرد. برتری و کاربردهای مانیتورهای Wide نسبت به مانیتورهایی با صفحات مربع شکل قدیمی تر ،در ارتباط بین طول تصویر نسبت به عرض آن نهفته شده است.

نسبت فوق در نمایشگر های نسل گذشته پایین تر از مانیتورهای امروزی می باشد. مانیتورهای واید به جهت عریض تر بودن برای دیدن صفحات وب مناسب تر هستند، چرا که در سایت هایی که طراحی آن به صورت عریض می باشد، تمامی صفحه بدود نیاز به اسکرول به طرفین قابل دیدن است.از طرف دیگر اغلب فیلم ها بخصوص در فرمت دی وی دی فرمت عریض دارند و در این مانیتور ها تصویر واقعی تر را به نمایش می گذارند و دیگر از نوار سیاه رنگ که هنگام مشاهد فیلم ها میبیند ،خبری نیست.و در آخر هم باید عنوان کرد که در بازیها نیز زاویه دید بیشتری در اختیار بازیکن قرار می گیرد.

بسیاری از کاربران به دنبال تهیه‌ی مانیتورهایی هستند که به کمک آن بتوانند از پس هر گونه فعالیتی برآیند. این مانیتورها در گروه کاربری عمومی قرار می‌گیرند. معمولا مانیتورهای سری کاربری عمومی قدرت کم‌تری نسبت به سایر مانیتورها دارند. اما شرکت بنکیو که نامی بسیار معتبر در این حوزه‌ است، محصولی را با نام GL2580HM روانه بازار کرده که تلفیقی از طراحی زیبا و قابلیت‌های جذاب برای استفاده‌های غیرحرفه‌ای است. این مانیتور دارای سایز صفحه‌نمایش 24.5 اینچی است که به کمک آن می‌توان به راحتی از پس بسیاری از کارهای روزمره برآمد. در ادامه به بررسی این محصول خواهیم پرداخت. مانیتور GL2580H یک محصول با طراحی ساده ولی حرفه‌ای است.

طراحی بدون حاشیه چیزی است که در اولین برخورد با این مانیتور حس خوبی را در کاربر به‌وجود خواهد آورد. وجود نداشتن حاشیه‌های پهن مانند بسیاری از مانیتورها باعث شده که به راحتی بتوان دو مانیتور GL2580HM را کنار هم قرار داد و از آن به عنوان یک مانیتور واحد استفاده کرد. در قسمت جلویی این مانیتور کلیدهایی برای انجام تنظیمات به چشم می‌خورد که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. از قابلیت‌های جذاب در GL2580HM می‌توان سیستم مدیریت کابلی که شرکت بنکیو روی آن ارائه کرده، اشاره کرد. روی پایه‌ی نگهدارنده‌ی این مانیتور قسمتی تعبیه شده که می‌توان کابل مانیتور را در آن قرار داد و به کمک آن اقدام به مدیریت کابل‌های اضافه کرد. قسمت پشتی این بدنه دارای بافت پلاستیکی است که از بروز خط و خش در مانیتور جلوگیری می‌کند. سرعت در پردازش تصاویر از فاکتورهای بسیار مهم در هر مانیتوری به شمار می‌روند. سرعت پاسخ‌گویی در مانیتورها توسط فاکتوری به نام زمان پاسخ‌گویی شناسایی می‌شود. مقدار متوسط برای زمان پاسخ‌گویی در مانیتورها 5 میلی‌ثانیه است. هرچقدر که این عدد پایین‌تر باشد، نشان‌دهنده‌ی سرعت بهتر برای نمایش تصاویر سریع است.

میزان سرعت پاسخ‌گویی در مانیتور GL2580HM برابر با 2 میلی ثانیه بوده که مقدار بسیار خوبی برای یک مانیتور به شمار می‌رود. شرکت بنکی مانیتور GL2580HM را در سایز صفحه‌نمایش 24.5 اینچی روانه بازار کرده است. نوع پنل در این مانیتور TN بوده و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 1080 × 1920 پیکسل نمایش دهد. به کمک این میزان از رزولوشن می‌توان شاهد نمایش تصاویر با جزئیات بالا بود. همچنین میزان شفافیت 250 کاندلابرمترمربعی در این محصول آن‌را به یک محصول حرفه‌ای تبدیل کرده است.

میزان رفرش ریت در مانیتور برابر با 60 هرتز است. برای اتصال مانیتور به کامپیوتر درگاه‌های VGA، HDMI و DVI روی آن تعبیه شده است. برای نمایش تصاویر با حداکثر رزولوشن قابل پشتیبانی درگاه HDMI در این مانیتور می‌تواند کاربردی باشد.

ابعاد175×557×426 میلی‌متر
وزن4.4 کیلوگرم
سایز24.5 اینچ
رزولوشن1080×1920 پیکسل-Full HD
نسبت تصویر16:9
تعداد رنگ16.7 میلیون رنگ
محدوده پاسخگویییک تا سه میلی‌ثانیه
سایرمناسب برای اداری و کاربری عمومی
راهنمای خرید مانیتور سامسونگ مدل LS22F355HN سایز 21.5 اینچ

مانیتور سامسونگ مدل LS22F355HN سایز 21.5 اینچ

مانیتور LS22F355HN محصولی از شرکت سامسونگ با سایز صفحه‌نمایش 21.5 اینچ است. این محصول شرکت سامسونگ از نوع پنل TN و نور پس‌زمینه‌ی LED بهره می‌برد. رزولوشن تصویر قابل ارایه توسط مانیتور LS22F355HN برابر با 1920 × 1080 پیکسل است که می‌تواند تصاویر Full HD را به کاربر نشان دهد. شدت روشنایی مانیتور LS22F355HN برابر با با 200 کاندلا بر متر مربع و تعداد رنگ قابل نمایش در آن 200 کاندلا بر مترمربع است.

به کمک این قابلیت‌ها می‌توان تصاویر را با میزان شفافیت و رنگ‌های واقعی مشاهده کرد. زمان پاسخ‌گویی در مانیتور LS22F355HN برابر با 5 میلی ثانیه است. زمان پاسخ‌گویی 5 میلی‌ثانیه‌ای مقدار مناسبی برای یک مانیتور میان‌رده به شمار می‌رود. درگاه‌های ارتباطی مانیتور LS22F355HN شامل یک درگاه VGA و یک درگاه HDMI است که به کمک درگاه HDMI می‌توان از این مانیتور در کارت گرافیک‌های جدید برای نمایش تصاویر حرفه‌ای‌تر و انجام بازی‌های رایانه‌ای بهره برد. مانیتور سامونگ مدل LS22F355HN طراحی بسیار ساده‌ای دارد و انتخاب مناسبی برای استفاده‌های خانگی و اداری است.

ابعاد206×394×508 میلی‌متر
وزن2.8 کیلوگرم
سایز21.5 اینچ
رزولوشن1080×1920 پیکسل-Full HD
نور پس‌زمینهLED
تعداد رنگ16.7 میلیون رنگ
محدوده پاسخگوییسه تا شش میلی‌ثانیه
سایرمناسب برای اداری و کاربری عمومی
راهنمای خرید مانیتور ال جی مدل 20MP38HB سایز 19.5 اینچ

مانیتور ال جی مدل 20MP38HB سایز 19.5 اینچ

مانیتور 20MP38HB ال‌جی‌ 19.5 اینچی است. تصویر این مانیتور در رزولوشن 900 × 1440 و نسبت تصویر در آن 16:9 است؛ به‌عبارت بهتر این مانتیور تصویری عریض‌(Wide)‌ ارائه می‌دهد. کنتراست داینامیک مانیتور برابر پنج میلیون به یک است که بیانگر تعداد سایه‌های قابل تولید‌شدن بین دو رنگ مشکی و سفید است. زمان پاسخ‌گویی تصویر 14‌میلی‌ثانیه‌ای 20 MP38HB‌ برای یک مانیتور با پنل‌IPS، عادی است و مقدار استانداردی به‌حساب می‌آید. چنین زمانی نشان‌دهنده‌ی زمان انتقال از هر فریم‌(Frame)‌ تصویر به فریم بعدی است و کمتر‌بودن آن به معنای پخش نرم‌تر تصویر خواهد بود.

برای انتقال تصویر به مانیتور، یک پورت‌ VGA‌ و یک درگاه‌ HDMI‌ در قسمت پشتی مانیتور قرار داده‌ شده‌است. این پورت تقریبا در تمام کامپیوترها یافت می‌شود و به‌عنوان یک حداقل رعایت شده ‌است؛ همچنین نصب‌و‌راه‌اندازی این نمایشگر بسیار آسان بوده و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار یا درایور خاصی آماده‌به‌کار است. پس اگر قصد تهیه‌ی یک نمایشگر خوش‌ساخت و ساده با پنل‌ IPS را دارید، این محصول می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش ‌روی شما باشد.

ابعاد167×382×453 میلی‌متر
وزن2.3 کیلوگرم
سایز19.5 اینچ
رزولوشن900×1440 پیکسل
نسبت تصویر16:10
تعداد رنگ16.7 میلیون رنگ
محدوده پاسخگویی6 میلی‌ثانیه و بیشتر
سایرکاربری عمومی و حالت wide
راهنمای خرید مانیتور ایسوس مدل VP228HE سایز 21.5 اینچ

مانیتور ایسوس مدل VP228HE سایز 21.5 اینچ

مانیتور VP228HE ایسوس محصولی از این برند تایوانی است که به یک پنل TN با نور پس‌زمینه LED مجهز شده که می‌تواند تصویری با رزولوشن 1080×1920 پیکسل تولید کند. نسبت تصویر در این مانیتور 21.5 اینچی ایسوس 16:9 است که تصویر عریضی به‌شمار می‌آید. استفاده از پنل TN باعث شده تا سرعت پاسخ‌گویی مانتیور به 1 میلی‌ثانیه برسد و برای بازی‌کردن ایدئال باشد. در نتیجه می‌توان این مانیتور را هم به عنوان بهترین مانیتور گیمینگ در نظر گرفت.

ایسوس در این محصول از فناوری SplendidPlus خود استفاده کرده ‌است. این فناوری میزان شفافیت نور، کنتراست و وضوح عکس‌ها و فیلم‌ها را دستخوش تغییراتی می‌کند تا کیفیت تصویری بهتری به کاربر نمایش داده شود. ورودی‌های تصویر مانیتور VP228HE شامل یک پورت VGA و یک پورت HDMI هستند و اتصال انواع کارت‌های گرافیکی به این پورت‌ها به‌سادگی امکان‌پذیر است.

درون مانیتور از 2 عدد اسپیکر 1.5 وات استفاده شده است که مجموعا به قدرت 3 وات RMS در پخش صدا دست پیدا می‌کنند. در چنین مانیتوری، نیاز به خرید اسپیکر مجزا حذف می‌شود و می‌توان نیازهای اولیه را با استفاده از اسپیکرهای داخلی مانیتور برطرف کرد.

زاویه‌ی مانیتور روی پایه‌ی قابل تنظیم است و کاربر می‌تواند با هل‌دادن مانیتور به جلو یا عقب، زاویه‌ی دید عمودی را تا 20 درجه تغییر دهد. زاویه‌ی دید تصویر در مانیتور VP228HE از طرفین 90 درجه و از بالا و پایین 65 درجه است.

ابعاد199×373×513 میلی‌متر
وزن3.5 کیلوگرم
سایز21.5 اینچ
رزولوشن1080×1920 پیکسل-Full HD
نسبت تصویر16:9
تعداد رنگ16.7 میلیون
محدوده پاسخگویییک تا سه میلی‌ثانیه
سایردارای 2 عدد اسپیکر 1.5 وات

امتیاز نوشته

به این نوشته چه امتیازی میدی؟

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد آرا: 3

این مطالب را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا