۶۴٪ تخفیف ویژه فقط برای امروز

مشاهده محصولات شگفت‌انگیز
قطعات کامپیوترراهنمای خرید

بهترین وب کم برای ویدئو کنفرانس و تماس تصویری چی بخریم؟

راهنمای خرید وب کم برای کامپیوتر و لپ تاپ

ایجاد ارتباط از راه دور این روزها ساده و ساده‌تر شده است. اگر بخواهید با عزیزانتان در کشورهای دیگر تماس برقرار کنید داشتن یک وب کم با کیفیت بالا مهم‌ترین چیز خواهد بود تا کیفیت شفاف و تمیزی دریافت کنید. وب کم ها در مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که ارتباط خود را به صورت زنده از طریق اینترنت برقرار می‌کنند.

در ادامه این پست قصد داریم به راهنمای خرید وب کم با قیمت مناسب پرداخته و برندهای مختلف را برای انتخاب و خرید بهترین وب کم موجود در بازار بررسی کنیم. پس اگر شما هم به دنبال خرید این لوازم جانبی لپ تاپ و کامپیوتر هستید تا انتها با ما همراه باشید.

راهنمای خرید وب کم برای کامپیوتر و لپ تاپ

وب کم ها همان دوربین‌های کوچکی هستند که به رایانه شخصی متصل شده و تصاویر را به یک صفحه وب ارسال می‌کنند که توسط دیگران قابل مشاهده است. این امر به شما امکان می‌دهد رویدادهای زندگی روزمره را با دوستان و خانواده خود در سایر نقاط کشور یا جهان به اشتراک بگذارید؛ از برگزاری یک همایش ویدیویی یا همان ویدئو کنفرانس گرفته تا برقراری تماس با دوستان یا انجام بازی استریم می‌توانید از یک وب کم استفاده کنید.

اما پیش از اینکه اقدام به خرید وب کم کنید باید برخی نکات را بررسی کرده و بدانید که به چه نکاتی پیش از خرید توجه کنید. مسئله اول اینجاست که باید با انواع وبکم آشنا شوید که به دو دسته تقسیم می‌شوند.

  1. وب‌کم با تصاویر جریانی: این نوع وبکم که رایج‌ترین آنها هستند و بهتر است همین مدل را خریداری کنید درواقع به صورت پخش شنده هستند. بر اساس سرعت اینترنتی که دارید تصاویر و صوت را در لحظه انتقال می‌دهند.
  2. وبکم جاوا: این نوع وبکم به صورت زنده نیست. بلکه تصاویر و صوت را ابتدا ضبط کرده و سپس بر اساس معیارهایی که برای خود دارد به صورت لحظه‌ای و تکه تکه شده با همان سرعتی که فیلمبرداری صورت گرفته برای طرف مقابل پخش می‌کند. در نتیجه باید انتظار این را داشته باشید که تصاویر و صدا را که در حال مشاهده آن هستید با چند دقیقه اختلاف در حال مشاهده هستید.

حال بیایید ببینیم پیش از خرید باید به چه مواردی دقت کرد.

انتخاب دوربین مناسب

درست آن چیزی که قرار است به طرف مقابل نشان دهید به دوربین و کیفیت آن بستگی دارد. اگر زیاد از وبکم قرار است استفاده کنید که طبیعتاً برای گروه کاربرانی که به منظور برگزاری کنفرانس یا استریم بازی استفاده می‌کنند باید به کیفیت دوربین فیلمبرداری که تصاویر با کیفیت بالا ضبط می‌کند توجه کنید. ممکن است صرفاً بخواهید برای تماس از وب کم استفاده کنید یا اینکه مشابه دوربین اتاق کودک برای نظارت در بخش خاصی از وبکم استفاده کنید که در این صور نیازی به کیفیت بسیار بالا ندارید.

وضوح و نرخ فریم تصاویر

مهم‌ترین چیزی که برای انتخاب دوربین مناسب باید دقت کنید رزولوشون است که وضعیت وضوح تصویر را مشخص می‌کند. هرچه مقدار رزولوشن کمتر باشد، تصویر روی صفحه نمایش هم تارتر خواهد بود. رزولوشن‌های وب‌کم به دو دسته تقسیم می‌شود.

  1. Standard Definition با رزولوشن 640×840
  2. High Definition یا HD(با وضوح تصویر بالا)

وب کم هایی با رزولوشون 1280×720 پیکسل(HD) و 1290×1080 پیکسل(Full HD) کیفیت بالاتری را دارند که برای ویدئو کنفرانس و استریم بهترین گزینه هستند.

راهنمای خرید وب کم

موضوع بعدی نرخ فرم برای ثبت تصاویر بر حسب ثانیه است که آن را با نرم فریم ریت می‌شناسیم. این نرخ مشخص می‌کند که در هر ثانیه چند تصویربرداری برای ضبط یا همان نمایش لحظه‌ای صورت می‌گیرد.

هرچقدر فریم ریت بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتری خواهیم داشت. حداقل فریم برای یک وب کم خوب 15 است اما بهترین وب کم‌ها فریم ریت 30 یا 60 را دارند؛ اما قیمت بالاتری داشته و مناسب هر کاری هم نیستند که ارزش این میزان هزینه کردن را داشته باشند. عدد fps روی جعبه نشان دهنده نرخ فریم وب کم است.

بررسی نوع لنز دوربین

لنزها به دو صورت شیشه‌ای و پلاستیکی هستند. در نوع ارزان قیمت و آنهایی که زیاد برای کارهای تخصصی ساخته نشده از لنز پلاستیکی استفاده می‌شود که کیفیت کمتری ارائه می‌دهند؛ ما به این معنی نیست که بد هستند.

در همین زمینه بخوانید: راهنمای خرید لنز دوربین

اما در نوع شیشه‌ای کیفیت بالاتری نسبت به پلاستیکی دارید که بیشتر برای وب کم های ویدئو کنفرانس و استریم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع قیمت بیشتر و کیفیت بیشتری را دارند که پیشنهاد می‌شود حتماً از این نوع برای داشتن کیفیت بالاتر تصویر استفاده کنید.

تنظیمات نور و فوکوس خودکار

اگر قرار است در اتاق تاریک و کم نور از وب کم استفاده کنید حتما به این دو مورد دقت کنید. یکی از مشکلاتی که در استفاده از وب کم وجود دارد عدم تنظیم مناسب آن در مرکزیت تصویر است که افراد باید چند ماهی با آن درگیر باشند تا نقطه مناسب را به‌دست آورند.

امروزه اکثر وب کم ها از تکنولوژی زوم خودکار برخوردارند. اما وب کم هایی هم پیدا می‌شود که هنوز باید با دست آن‌ها را تنظیم کنید. بنابراین هنگام خرید به این مسئله توجه داشته باشید. تنظیم نور وب کم گزینه دیگری است که هنگام خرید یک وب کم خوب، حتما باید به آن توجه کنید؛ چراکه روی کیفیت تصویر تاثیر می‌گذارد.

خرید وب کم کامپیوتر

هماهنگی با لپ تاپ و کامپیوتر

بعد از بررسی موارد فوق در نهایت باید ببینید که آیا اصلاً وب کم مورد نظر به لپ تاپ یا کامپیوترتان می‌خورد یا خیر؟

همه وب کم ها با لپ تاپ شما تطابق نخواهند داشت. قبل از خرید وب کم باید سایت سازنده لپ تاپ خود را بررسی کرده و ببینید که برای استفاده از وبکم چه راهکارهایی را ارائه داده است؟ از چه پورتی قرار است برای اتصال استفاده کنید؟ مثلا اگر می‌خواهید یک وب کم HD بخرید اما کامپیوتر یا لپ تاپتان از تصاویر HD پشتیبانی نمی‌کند، پس خرید چنین وب کمی پول دور ریختن است.

حال که با نکات و راهنمای خرید وب کم آشنا شدید در ادامه به معرفی برخی از بهترین وب کم برای کنفرانس، تماس تصویری و استریم بازی با قیمت مناسب از بهترین مارک‌های موجود در بازار می‌پردازیم.

وب کم لاجیتک مدل C615

وب کم لاجیتک مدل C615

وب کم C615 لاجیتک محصولی مناسب برای ایجاد ارتباط صوتی و تصویری است که تصاویر شفاف‌تر و با جزئیات بیشتری ارائه می‌دهد. با استفاده از این وب کم می‎توان ویدیوهایی با کیفیت Full HD و با 30 فریم بر ثانیه را ذخیره کرد.

این وب کم قابلیت فوکوس خودکار و قابلیت تنظیم نور در شرایط نوری کم را دارد. وب‌کم C615 کیفیت تصویری را به شما می‌دهد که وب‌کم‌های مجتمع در لپ‌تاپ‌تان هرگز نمی‌تواند چنین کیفیتی را ارائه دهند.

از همین رو برای کسانی که می‌خواهند جلسه‌های کاری مهمی برگزار کنند و مایل هستند تا تمام اعضای حاضر در جلسه با وضوح در تصویر مشخص باشند انتخاب ایده‎آلی است.

وب کم ای فورتک مدل PK-930H

وب کم ای فورتک مدل PK-930H

شرکت A4Tech وب‌کم PK-930H را با قیمتی ارزان و اقتصادی عرضه کرده که امکان تنظیم دوربین در زوایای مختلف را فراهم می‌سازد.

از این گذشته، هر چند این وب‌کم نمی‌تواند بیش از ۳۰ فریم در هر ثانیه فیلم‌برداری کند (و این که لنز آن قادر به زوم کردن نیست)، با این حال وب‌کم PK-930H قابلیت فیلم‌برداری تا سقف کیفیت full HD را دارد که برای محصولی در این رنج قیمت بسیار جالب توجه است. در کنار این ویژگی، میکروفون خوبی که در این وب‌کم تعبیه شده است نیز بر مقرون به صرفه بودن آن می‌افزاید.

در همین زمینه بخوانید: راهنمای خرید دوربین عکاسی

  • بدون احتیاج به نصب نرم افزار
  • میکروفون با وضوح ضبط بالا
  • پوشش لنز ضد تابش
  • انتقال تصویر به صورت روان و بدون تاخیر

وب کم مایکروسافت مدل LifeCam Studio

وب کم مایکروسافت مدل LifeCam Studio
  • میکروفون با وضوح صدای عالی
  • قابلیت چت تصویری با کیفیت 720p
  • تکنولوژی ClearFrame برای شفاف سازی جزئیات تصاویر
  • دارای لنز شیشه ای با زاویه دید وسیع و دقت بالا
  • تکنولوژی TrueColor برای داشتن تصاویر روشن رنگارنگ
  • پشتیبانی از Microsoft Lync و Skype for Business

وب کم جنیوس مدل FaceCam 1000X

وب کم جنیوس مدل FaceCam 1000X

وب‌کم FaceCam 1000X محصول جدیدی از شرکت جنیوس است که امکان برقراری تماس تصویری را از بستر اینترنت برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند. این وب‌کم از طریق درگاه USB به رایانه شما متصل می‌شود و شمارا برای تهیه تصاویر ویدئویی با کیفیت همراهی می‌کند. وب کم جنیوس مدل FaceCam 1000X از حسگر نوع CMOS بهره می‌برد و می‌تواند تصاویر را با کیفیت HD 720P دریافت کند.

فرمت ذخیره‌سازی این عکس از نوع MJPEG است که فرمتی با حجم پایین و کیفیت رنگ بالا به شمار می‌رود. این وب‌کم از یک میکروفن برای درایفت صداهای محیط بهره می‌برد و هنگام برقراری تماس‌های تصویری از بستر اینترنت نیاز به تهیه میکروفن جداگانه نخواهید داشت.

وب کم ال ویژن مدل XJY-C105

وب کم ال ویژن مدل XJY-C105
  • بدون نیاز به نصب درایور
  • سازگار با پورت USB 1.1
  • فرمت خروجی RGB24

وب کم ایفورتک مدل PK-900H

وب کم ایفورتک مدل PK-900H

وب کم پیپل لینک مدل V71C

وب کم پیپل لینک مدل V71C

دوربین کنفرانس لاجیتک مدل GROUP به همراه میکروفون

دوربین کنفرانس لاجیتک مدل GROUP به همراه میکروفون

دوربین وب کم لاجیتک Group دارای رزولوشن 1080×1920 یا همان Full HD است که قابلیت زوم دارد؛ همچنین یک ریموت‌کنترل برای این مجموعه تعبیه شده است که 8.5 متر برد دارد.

اسپیکر این مجموعه مجهز به فناوری بلوتوث و NFC است و از تکنولوژی کاهش نویز بهره می‌برد؛ همچنین دکمه‌های قطع و وصل تماس روی این اسپیکر قرار گرفته‌ است که به ‌صورت لمسی عمل می‌کنند. این محصول با ویندوزهای 10، 8.1،7 و سیستم‌عامل مک نسخه‌ی 10.7 و بالاتر سازگاری دارد.

با این مجموعه برای برپایی یک کنفرانس ویدیویی، کافی است که Group را از طریق پورت USB به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود متصل کنید و از طریق هر برنامه‌ای که مایل هستید، تماس ویدیویی را آغاز کنید. شرکت لاجیتک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات کامپیوتری است که در سال 1981 در آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد.

دوربین کنفرانس لاجیتک مدل BCC950

دوربین کنفرانس لاجیتک مدل BCC950

BCC950 عنوان دوربین مخصوص کنفرانس جدید کمپانی لاجیتک (Logitech) است که می‌تواند مشکل فقدان پوشش کامل محیط جلسات و ویدیو کنفرانس‌های آنلاین را حل کند. این محصول جدید، دارای ساقه‌ای مکانیکی است که می‌تواند ارتفاع دوربین را 24 سانتی‌متر افزایش دهد و به ارتفاع دید افراد نشسته پشت میز جلسه برساند. شما می‌توانید BCC950 را 180 درجه به چپ و راست بچرخانید (Pan) و زاویه دید عمودی لنز را تا 55 درجه به سمت بالا و پایین تغییر دهید.

به این ترتیب، می‌توانید هر زاویه و هر نمایی که می‌خواهید را به مخاطبان خود نشان دهید. برخلاف وب‌کم‌های عادی که وضوح تصویر پایینی دارند، این محصول دارای وضوح تصویر FullHD و لنز Carl Zeiss ساخت شرکت سونی (Sony) است. این لنز قابلیت فیلم‌برداری با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد؛ در نتیجه تصویر ارسالی دوربین شما با بالاترین کیفیت و بدون هر گونه پرش و تکه‌تکه شدن به طرف مقابل می‌رسد.

لاجیتک یک ریموت کنترل با برد 10 متر را هم ضمیمه دوربین کنفرانس BCC950 کرده‌است تا بتوان از راه دور هم کنترل دوربین را در اختیار گرفت و اعمالی از قبیل زوم کردن، تغییر زاویه، وصل کردن و قطع تماس را به‌راحتی انجام داد. BCC950 دارای یک اسپیکر و میکروفون داخلی هم هست که نویزگیر هم مجهز شده‌اند و می‌تواند تا شعاع 2.5 متر، صدایی بسیار شفاف و باکیفیت را به شما ارایه دهند و مخابره کنند.

در همین زمینه بخوانید: راهنمای خرید دوربین فیلمبرداری

از دیگر ویژگی‌های این وب‌کم زیبا می‌توان به قابلیت فوکوس خودکار، وجود یک موتور جهت چرخش وب کم و زاویه دید لنز و بهره‌بری از لنز بسیار باکیفیت کارل زایس (Carl Zeiss) نام برد.

دوربین کنفرانس لاجیتک مدل Meetup

دوربین کنفرانس لاجیتک مدل Meetup

دوربین مخصوص کنفرانس Meetup محصولی از کمپانی لاجیتک (Logitech) است که می‌تواند مشکل فقدان پوشش کامل محیط جلسات و ویدیو کنفرانس‌های آنلاین را حل کند. این د.ربین قابلیت چرخش افقی و عمودی دارد؛ به این ترتیب، می‌توانید هر زاویه و هر نمایی که می‌خواهید را به مخاطبان خود نشان دهید.

برخلاف وب‌کم‌های عادی که وضوح تصویر پایینی دارند، این محصول دارای وضوح تصویر 4K است. این لنز قابلیت فیلم‌برداری با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد؛ در نتیجه تصویر ارسالی دوربین شما با بالاترین کیفیت و بدون هر گونه پرش و تکه‌تکه شدن به طرف مقابل می‌رسد.

لاجیتک یک ریموت کنترل را هم ضمیمه دوربین کنفرانسMeetup کرده‌است که با استفاده از امواج رادیویی می‎تواند از راه دور کنترل دوربین را در اختیار بگیرد.با استفاده از ریموت می‎توان اعمالی از قبیل زوم کردن، تغییر زاویه، وصل کردن و قطع تماس را به‌راحتی انجام دارد.

امتیاز نوشته

به این نوشته چه امتیازی میدی؟

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد آرا: 1

این مطالب را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا