۶۴٪ تخفیف ویژه فقط برای امروز

مشاهده محصولات شگفت‌انگیز
لوازم برقی خانگی

راهنمای خرید دستگاه جوشکاری اینورتر

خرید و قیمت دستگاه جوش خانگی قابل حمل

دستگاه جوشکاری اینورتر وسیله‌ای برای جوشکاری است که به منظور انجام کارهای خانگی کاربرد زیادی دارد. از این وسیله در انواع صنایع ساختمان به صورت تخصصی استفاده شده یا اینکه برای کارهای دیگری همچون صنایع آهنگری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درست مشابه دستگاه سنگ فرز که پیش از این به بررسی آن پرداختیم این دستگاه هم دارای انواع مختلفی است که وسیله‌ای ضروری برای آهنگری است. در ادامه این پست به بررسی انواع دستگاه جوش پرداخته و به شما کمک می‌کنیم که چگونه بهترین دستگاه جوشکاری را خریداری کنید.

راهنمای خرید دستگاه جوشکاری اینورتر

به صورت کلی سه نوع دستگاه جوش وجود دارد که عبارتند از:

  1. روش الکترود دستی (SMAW)
  2. روش جوشکاری با سیم (6.M.A.W) (( MIG / MAG در اصطلاح عامیانه Co2 گفته می‌شود.
  3. جوش زیر پودری (S. A.W) روش دوم عموماً در کارگاه های تولیدات اسکلت فلزی به کار می‌رود ولی در روش اول در تمامی مراحل ساخت و ساز،از گودبرداری و محصور کردن زمین تا آخرین روز تحویل کاربرد دارد.

این دستگاه‌ها به صورت ترانس هستند که برخی از آنها روغنی بوده و حجم و وزن بالایی هم دارند که برای حمل و نقل مطمئناً دچار مشکل خواهید شد و در جدیدترین انواع هم وزن کم و حجمی که دارند آنها را به وسیله‌ای قابل حمل تبدیل کرده است.

بیشتر انواع این دستگاه به دلیل خروجی غیرقابل قبولی که در جوشکاری داشته یا اینکه دیگر توسط سازنده ساپورت نمی‌شوند از رده خارج و به فراموشی سپرده شده‌اند. اما در حال حاضر نوع اینورتر آن کاربرد دارد.

دستگاه جوش اینورتر جدیدترین و آخرین مدل فعلی دستگاه‌های جوش در رده بندی الکترود دستی است. این دستگاه‌ها مزایای فراوانی دارند و به همین دلیل طی پنج سال گذشته با سرعت بسیار بالایی جایگزین تمامی دستگاه‌های جوشکاری شده‌اند. ما در این پست به بررسی 10 مدل از این اینورترها خواهیم پرداخت؛ اما قبل از آن اجازه دهید چند نکته را قبل از خرید بررسی کنیم.

duty cycle یا راندمان گرمایی

اولین مشکلی که در استفاده از دستگاه‌های جوش اینورتر وجود دارد بالا رفتن دما برای استفاده طولانی مدت است که اگر مدیریت خوبی روی آن نداشته باشید موجب خرابی و سوختن آن می‌شود.

این عامل به ساحتار کلی سیستم بستگی داشته و از کیفیت بخش‌های مختلف سیم کشی گرفته تا سایر قطعات داخلی و حتی بیرونی در آن نقش دارند. در هنگام خرید باید این مشخصه را بررسی کرده و ببینید که آستانه تحمل آن روی چه مقداری است.

سیستم تهویه

برای اینکه از مشکل تولید زیاد گرما جلوگیری شود در اینورترها از سیستم تهویه استفاده می‌شود. البته در نوع قدیمی که حجم بالایی داشتند یک فن برای همین کار درون دستگاه در نظر گرفته شده بود که گرما را از منافذ به بیرون انتقال داده و جریان هوا را درون آن کنترل می‌کرد.

اما در دستگاه جوشکاری اینورتر که حجم کمی داشته و برای مصارف خانگی است به این مسئله کمتر پرداخت می‌شود که در نتیجه باید به همان مورد قبل دقت کرده و پس از استفاده برای دقایقی آن را خاموش کنید تا خنک شدن دستگاه را کنترل کنید.

توان و قدرت خروجی دستگاه

معمولا مشخصه خروجی دستگاه جوش را از روی اعداد درج شده نمیتوان تشخیص داد و در بازار اعداد گویای قدرت خروجی نیستند. این مسئله با ارزیابی قطعات داخلی و اندازه گیری خروجی دستگاه جوش با آمپر متر است.

حتی در برخی موارد خروجی دستگاه فقط به طور مقطعی آمپر را نشان می‌دهد و به دلیل عدم هماهنگی قطعات و قدرت خروجی در مدت کوتاهی دچار خرابی شده و حتی گاهی اوقات دستگاه دیگر قابل تعمیر نخواهد بود زیرا موجب آسیب pcb می شود.

اندازه و وزن دستگاه

برای تهیه یک دستگاه جوش مناسب داشتن حجم و وزن مناسب تاثیر مستقیمی در راندمان کاری که قرار است انجام دهید دارد. ممکن است شما یک آهنگر باشید که هم نیاز به استفاده سیار از دستگاه و هم استفاده درون کارگاه داشته باشید.

در نتیجه برای جوشکاری‌های سیار دستگاه‌هایی که حجم و وزن کمتری در حدود 5 کیلوگرم دارند باید مورد استفاده قرار گیرد تا بتوانید به‌راحتی آن را حمل کنید. اما در حالت کارگاهی که نیاز خاصی به جابجایی نیست و دستگاه در جای خود ثابت است وزن زیاد مسئله مهمی به نظر نخواهد رسید. پس شاید بهتر باشد از دو یا چند مدل مختلف برای مصارف صنعتی استفاده کنید.

حال که با نکات خرید دستگاه جوشکاری اینورتر آشنا شده و دانستید که باید در هنگام خرید چه مواردی را در نظر بگیرید در ادامه به معرفی 10 تا از بهترین‌های آنها می‌پردازیم.


دستگاه جوشکاری اینورتر 220 آمپر آروا 2102

اینورتر جوشکاری 220 آمپر آروا مدل 2102

این دستگاه جوشکاری در واقع یک رکتیفایر (یکسو‌کننده) بوده که مجهز به تکنولوژی اینورتر (Mosfet) است. پیشرفت و توسعه‌ی اینورتر ابتدا به موجب ظهور تئوری منبع تغذیه سوئیچینگ و اجزای آن به وقوع پیوست. منبع تغذیه جوشکاری اینورتر با استفاده از نیمه هادی به نام Mosfet فرکانس 50 هرتز را تا 30 کیلوهرتز بالا می‌برد و سپس ولتاژ را کاهش داده و جریان را تغییر می‌دهد و در نهایت با استفاده از تکنولوژی PWM جریان خروجی را افزایش می‌دهد.

به دلیل کاهش حجم و وزن ترانس اصلی، کارایی این دستگاه تا 30 درصد افزایش یافته است. گفتنی است از این دستگاه جوشکاری می‌توان در هوای آزاد، مکان‌های مرتفع و محیط‌های بسته استفاده کرد. دستگاه جوشکاری «آروا» مدل (2102) مجهز به سیستم حفاظتی خودکار در برابر اضافه جریان، اضافه ولتاژ و اضافه حرارت است.

همچنین این اینورتر از قابلیت جوش فولاد ضدزنگ، فولاد آلیاژی و فولاد سخت کربن‌دار برخوردار است. برای عملیات جوشکاری با این اینورتر می‌توان از الکترودهای قلیایی، سلولزی، رتیلی و اسیدی استفاده کرد.

وزن8.5 کیلوگرم
ابعاد23.2 × 15.5 × 44.5 سانتی متر
منبع انرژیالکتریکی
چرخندارد
نوع جوشقوس الکتریکی SMAW
حداکثر جریان220 آمپر
ولتاژ ورودی230 ولت
اینورتردارد
سایر توضیحات
چرخه‌ی کار: 60 %
قابلیت جوش الکترود 2/5، 3/2 و 4 سلولزی
دارای ولوم Arc Force برای عدم چسبیدن الکترود
دامنه‌ی جریان: 30 – 220 آمپر
دارای کلاس حفاظتی IP21
چرخه‌ی کار: 60 %
ضریب توان: 0.73
جریان ورودی اسمی: 32.5 آمپر
درجه‌ی عایق کاری: F
مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی اینورتر IGBT
دارای پیچ تنظیم جریان جوشکاری

اینورتر جوشکاری 250 آمپر آنکور 250D

دستگاه جوشکاری اینورتر 250 آمپر آنکور مدل 250D

دستگاه جوش اینورتر وسیله‌ای است که جریان برق را دریافت کرده و به جریان‌های متفاوت جهت جوشکاری تبدیل می‌نماید. دستگاه‌های جوش اینورتر، برخلاف دستگاه‌های جوش سنتی، دارای وزن سبک‌تر و قدرت جوش مستحکم‌تر و یکنواخت‌تر و نیز صرفه‌جویی در مصرف برق و همچنین قیمت مناسب‌تر بوده و از بارزترین خصوصیات دستگاه‌های جوش اینورتر است. دارای خروجی 250 آمپر واقعی با قابلیت جوش دادن الکترود تا سایز 4 میلی‌متر است.

در این دستگاه از تکنولوژی IGBT استفاده شده که از مزایای دستگاه‌های جوش با تکنولوژی مسفت می‌توان به هزینه‌های کمتر تعمیر و نیز کارایی بیشتر این تکنولوژی در شرایط آب و هوایی تمامی شهرهای کشورمان اشاره نمود. این دستگاه برگرفته از تکنولوژی PWM دارای جریان ثابت و کنترل خروجی بوده تا جوشکاری مستحکم و یکنواختی را انجام دهد. از بارزترین خصوصیات این دستگاه صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف برق و همچنین مقاومت دستگاه در مقابل نوسانات برق تا 15% است.

این دستگاه دارای کلید با کیفیت جهت روشن/خاموش نمودن دستگاه است. با وجود صفحه نمایشگر دیجیتال روی دستگاه می‌توان مقدار خروجی آمپر را به راحتی رویت و با توجه به نوع قطعه کار مقدار آمپر خروجی را تنظیم نمود. بر روی دستگاه یک چراغ ال ای دی سبز رنگ جهت نمایش اتصال به برق و نیز یک ال ای دی زرد رنگ تعبیه شده که هنگام وجود مشکل در دستگاه روشن می‌شود تا کاربر از وضعیت کلی دستگاه آگاهی کامل داشته باشد.

چرخه کاری این دستگاه 60% است و نوع جوش آن قوس الکتریکی است. این دستگاه فقط با برق تک‌فاز 220ولت (حتی با 15% نوسان) کار می‌کند. همچنین داخل بسته‌بندی این دستگاه از متعلقات با کیفیت استفاده شده تا خریدار پس از خریداری این دستگاه دیگر به دنبال خرید متعلقات متفرقه با نرخ های غیر معقول نرود.

وزن5500 کیلوگرم
ابعاد25×16×30 سانتی متر
منبع انرژیالکتریکی
چرخندارد
نوع جوشقوس الکتریکی SMAW
حداکثر جریان250 آمپر
اینورتردارد
سایر توضیحات
استفاده از تکنولوژی مسفت
برگرفته از تکنولوژی PWM جهت داشتن جریان ثابت و کنترل خروجی
دارای نمایشگر دیجیتال جهت نمایش مقدار جریان خروجی
دارای دو کلید(ولوم) جهت تنظیم مقدار خروجی جریان برق
دارای قابلیت ضد چسبندگی (Anti Stick) برای سهولت کار
مجهز به سیستم قطع کن حرارتی جهت حفاظت از دستگاه در برابر افزایش دما

دستگاه جوشکاری اینورتر 200 آمپر کات ولد MMA-200

اینورتر جوشکاری 200 آمپر صنایع جوش و برش کات ولد مدل MMA-200

استفاده از جوشکاری برای اتصال صفحات و قطعات یکی از روش‌های مناسب است. در گذشته برای این منظور از دستگاه‌های جوش بزرگ و سنگین‌وزن استفاده می‌شد. بسیاری از این دستگاه‌ها برای تامین انرژی نیاز به برق سه‌فاز داشتند و همین موضوع موجب می‌شد تا نتوان از آن‌ها در منازل استفاده کرد. با روی کار آمدن اینورترها این مشکل از بین رفت.

محصول فوق یکی از انواع اینورترها بوده که با نام M200 به بازار عرضه می‌شود. این دستگاه نمونه‌ی بارز یک دستگاه اینورتر سبک و کوچک است. این محصول برای تامین انرژی نیاز به برق سه‌فاز نداشته و با اتصال آن به برق 220 ولت شهری می‌توانید از دستگاه استفاده کنید. این محصول وزنی 2.2 کیلوگرمی داشته و حداکثر جریان آن 200 آمپر است. این اینورتر دارای نمایشگر دیجیتال بوده و با کمک کلید ولومی می‌توانید آن را تنظیم کنید. این دستگاه را شرکت صنایع جوش و برش کات ولد تولید می‌کند.

وزن2.2 کیلوگرم
ابعاد20 × 13 × 9 سانتی متر
منبع انرژیالکتریکی
چرخندارد
حداکثر جریان200 آمپر
ولتاژ ورودی220 ولت
اینورتردارد
سایر توضیحات
اینورتر سایز کوچک مناسب برای کارهای صنعتی و خانگی
دارای نمایشگر دیجیتال
طول کابل برق: 2 متر

اینورتر جوشکاری 135 آمپر وینر Light2011-200M

دستگاه جوشکاری اینورتر 135 آمپر وینر مدل Light2011-200M

اینورترها به دلیل وزن بسیار سبک و قابلیت جابه‌جایی راحتی که دارند، به محصول پرطرفداری بین افرادی تبدیل شده‌اند که می‌خواهند جوشکاری کنند. اینورتر جوشکاری ۱۳۵ آمپر وینر مدل Light2011-200M تنها ۲٬۱ کیلوگرم وزن دارد و در ابعاد ۲۰٫۵ در ۸٫۸ در ۱۳ میلی‌متر ساخته شده است.

ولتاژ ورودی این اینورتر ۲۲۰ ولت است و حداکثر جریان آن هم به ۱۳۵ آمپر می‌رسد. از ویژگی‌های جالب توجه این محصول می‌توانیم به استاندارد IP21S اشاره کرد. داشتن چنین استانداردی باعث شده که این دستگاه در برابر آسیب رطوبت و آب مقاوم باشد و دیرتر خراب شود. با این حال اگر حجم آب و رطوبت زیاد شود، این استاندارد هم کمک زیادی به شما نخواهد کرد.

وزن2.1 کیلوگرم
ابعاد13 × 8.8 × 20.5 سانتی متر
منبع انرژیالکتریکی
چرخندارد
حداکثر جریان135 آمپر
چرخه جوشکاری40%
اینورتردارد
سایر توضیحات
بازدهی 85%
دارای استانداردIP21S
درجه F
بازه جریان: 135-20 آمپر
کابل برق 2 متری
نمایشگر دیجیتال
دارای بند دوشی

اینورتر جوشکاری خانگی 160 آمپر آروا 2116

اینورتر جوشکاری 160 آمپر آروا کد 2116
وزن6 کیلوگرم
ابعاد20×20×40 سانتی متر
منبع انرژیالکتریکی
چرخندارد
نوع جوشقوس الکتریکی SMAW
حداکثر جریان160 آمپر
ولتاژ ورودی220 ولت
اینورتردارد

دستگاه جوشکاری اینورتر 200 آمپر رونیکس RH-4611

دستگاه جوشکاری اینورتر 200 آمپر رونیکس مدل RH-4611
وزن7 کیلوگرم
ابعاد23*17*38 سانتی متر
منبع انرژیالکتریکی
چرخندارد
نوع جوشقوس الکتریکی SMAW
حداکثر جریان200 آمپر
ولتاژ ورودی220 ولت
اینورتردارد
سایر توضیحات
مجهز به فن دمنده قوی و تونل باد استاندارد
کیفیت جوش بسیار بالا جهت انجام جوشکاری های حساس و تحت تست
عایق کاری بالای برد و اجزای الکترونیکی جهت کار در مناطق بد آب و هوا
مجهز به نمایشگر دیجیتال جریان خروجی بصورت پیش نمایش واقعی
قابلیت جبران سریع و اتوماتیک نوسانات برق ورودی شبکه
مجهز به دو ولوم تنظیمی برای سطح جریان و آرک فورس
دارای عملکرد اتوماتیک آنتی استیک و هات استارت
دارای دو حالت جوشکاری با آرگون و الکترود
قابلیت کار با انواع الکترودها سلولزی
پکیج آماده به کار (مجهز به کابل و انبر)
ارگونومی مناسب جهت حمل انفرادی
جریان خروجی 200 آمپر واقعی
دارای تکنولوژی IGBT

اینورتر جوشکاری قابل حمل 250 آمپر صبا الکتریک RINV-250-v

اینورتر جوشکاری 250 آمپر صبا الکتریک مدل RINV-250-v
وزن12 کیلوگرم
ابعاد42*32*19 سانتی متر
منبع انرژیالکتریکی
چرخندارد
حداکثر جریان250 آمپر
ولتاژ ورودی220 ولت
اینورتردارد
سایر توضیحات
دارای سیستم جوش IGBT بهترین کیفیت سیستم جوشکاری
قابلیت ضد چسبندگی الکترود هنگام جوشکاری (Anti-Stick)
دارای مدار حفاظت در برابر افزایش بیش از حد جریان و دما
قابلیت جبران سریع و اتوماتیک نوسانات برق ورودی شبکه
قویترین دستگاه جوش تکفاز حال حاضر در صنعت کشور
توانایی جوشکاری TIG در صورت تهیه تجهیزات اضافه
قابلیت جوش آرگون (DC TIG) به صورت لیفت آرک
آرگونومی و ظاهر زیبا و مستحکم با استهلاک پایین
قابلیت کار با انواع الکترودها بجز سلولزی
دارای نمایشگر دیجیتال آمپرمتر
ظرفیت ورودی 10KVA
فرکانس 50-60 هرتز

اینورتر جوشکاری 200 آمپر اینتیمکس 201 MMA-TIG

دستگاه جوشکاری اینورتر 200 آمپر اینتیمکس مدل 201 MMA-TIG
وزن3 کیلوگرم
ابعاد36*21*25 سانتی متر
منبع انرژیالکتریکی
چرخندارد
نوع جوشآرگون GTAW
حداکثر جریان200 آمپر
ولتاژ ورودی220 ولت
اینورتردارد
سایر توضیحات
دستگاه جوش آرگون همراه با تورچ
نسل جدید اینورتر های اینتیمکس با تکنولوژی روز

اینورتر جوشکاری آرگون 200 آمپر جوشا MINI TIG 202P

اینورتر جوشکاری آرگون 200 آمپر جوشا مدلMINI TIG 202P

دستگاه اینورتری مدل MINI TIG 202 P هوا خنک قابلیت جوشکاری انواع ورق، لوله و … کیفیت جوش عالی در طول جوشکاری در دو حالت تیگ (TIG) و الکترود پوشش دار (MMA). قابلیت جوشکاری TIG DC با استفاده از HF. قابلیت تنظیم پیش گاز (Pre Gas) ، پس گاز (Post Gas) و پیش تنظیم جریان.طراحی شده مطابق با استانداردهای بین المللی.

طراحی بر پایه کنترل میکروپروسسوری و با بهترین کیفیت جوش پالسی جوشکاری عالی فولاد، استینلس استیل، نیکل، مس، برنج،… قابلیت جوشکاری تیگDC با استفاده از تکنیک HF قابلیت پالس در پروسه TIG امکان تنظیم کلیه پارامترهای جوشکاری شامل Pre gas , base current slope , slope down . post gas و پارامترهای جوشکاری پالسی بصورت دیجیتال مجهز به نمایشگر دیجیتال جهت پیش تنظیم کلیه پارامترهای جوشکاری امکان انتخاب پروسه جوشکاری MMA,TIG-Lift,TIG-HF تنها با استفاده از یک کلید امکان انتخاب شیوه جوشکاری 2T/4T امکان جوشکاریMMA (دارای قابلیت تنظیم(Hot Start, Arc Force Arc force : بعضی از الکترودها به خصوص 6010 (سلولزی) میل به چسبندگی دارند Arc force باعث می شود زمان نزدیک شدن الکترود به قطعه کار با افزایش جریان بر اساس فاصله ای که تعیین کردیم مانع از چسبیدن الکترود به قطعه کار شود.

Hot Start : نوک الکترود در شروع جوشکاری سرد است که باعث می شود جوش راحت برقرار نشود Hot Start باعث می شود در ابتدا جریان یک مقدار بالا برود و جوشکاری راحتتر انجام شود. کاهش وزن و ابعاد و سهولت حمل و نقل

وزن67 کیلوگرم
ابعاد25 × 15 × 39.5 سانتی متر
منبع انرژیالکتریکی
چرخندارد
نوع جوشقوس الکتریکی SMAW , آرگون GTAW
حداکثر جریان200 آمپر
ولتاژ ورودی230 ولت
اینورتردارد
سایر توضیحات
طراحی بر پایه کنترل میکروپروسسوری و با بهترین کیفیت جوش پالسی
جوشکاری عالی فولاد، استینلس استیل، نیکل، مس، برنج،…
قابلیت جوشکاری تیگDC با استفاده از تکنیک HF
قابلیت پالس در پروسه TIG
مجهز به نمایشگر دیجیتال جهت پیش تنظیم کلیه پارامترهای جوشکاری
امکان انتخاب پروسه جوشکاری MMA,TIG-Lift,TIG-HF
امکان انتخاب شیوه جوشکاری 2T/4T
امکان جوشکاریMMA (دارای قابلیت تنظیم(Hot Start, Arc Force

دستگاه جوشکاری اینورتر هیوندای MMA-200P

دستگاه جوشکاری اینورتر هیوندای مدل MMA-200P

فرایند اینورتر جوشکاری باعث می‌شود کیفیت جوشکاری افزایش پیدا کند و در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. همچنین جوشکاری با این‌گونه دستگاه‌ها آلودگی صوتی ندارد. این دستگاه برای جوشکاری الکترودهای اسیدی مناسب است. شروع آسان جوشکاری، پاشش جوش کم، جریان ثابت و شکل‌گیری مناسب جوش از ویژگی‌های این دستگاه است.

این دستگاه اینورتر جوشکاری مدل «MMA-200P» نام دارد و همان‌طور که از اسمش پیداست، از سری دستگاه‌های MMA محسوب می‌شود. جوش کافی، صرفه‌جویی انرژی، قابل‌حمل‌بودن، قوس پایدار، ولتاژ بی‌باری بالا و تعادل مناسب قدرت قوس از ویژگی‌های این سری از دستگاه‌های جوشکاری است. با استفاده از این دستگاه می‌توانید از الکترودهای پایه‌ی قلیایی استفاده کنید که برای این ‌کار کافی است جهت قطب مثبت و منفی ترمینال‌ها را عوض کنید. این دستگاه را شرکت «هیوندای» (Hyundai) تولید کرده و حداکثر جریان خروجی آن 200 آمپر است.

وزن5.5 کیلوگرم
ابعاد37 × 13 × 26 سانتی متر
منبع انرژیالکتریکی
چرخندارد
نوع جوشقوس الکتریکی محافظت شده GMAW
حداکثر جریان200 آمپر
ولتاژ ورودی220 ولت
اینورتردارد
سایر توضیحات
دامنه‌ی جریان خروجی: 20 -200 آمپر
سیستم جوشکاری IGBT
سایز الکترود: 1 – 5 میلی‌متر
ضریب قدرت: 0.73
چرخه کار: 60 درصد
توان: 9 کیلو وات
دارای استاندارد IP21S
ولتاژ بی باری: 65 ولت
دارای کلید تغییر جوشکاری از جوش برق به جوش تنگستن
دارای ولوم کنترل نیروی قوس الکتریکی
طول کابل برق: 1.5 متر

امتیاز نوشته

به این نوشته چه امتیازی میدی؟

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد آرا: 1

این مطالب را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا