۶۴٪ تخفیف ویژه فقط برای امروز

مشاهده محصولات شگفت‌انگیز
شبکه‌های اجتماعیچگونه؟

چگونه تلگرام خود را دیلیت اکانت کنیم

پاک کردن اکانت تلگرام چگونه است؟

تلگرام یکی از پیام‌رسان‌ها و برنامه‌های محبوب در کشور ما است که حتی با وجود فیلترینگ و سخت بودن دسترسی به آن کاربران زیادی را دارد. این پیام‌رسان به دلیل امکانات فوق‌العاده از جمله ساخت ربات، کانال تلگرام، امکان ویرایش و حذف پیام‌ها، امکان زمانبندی برای ارسال پیام و… سریعاً رشد کرد. گاهای اوقات افراد مایل به حذف اکانت تلگرام خود هستند تا برای مدتی از این برنامه خارج شوند؛ در این پست قصد داریم به نحوه پاک کردن و دیلیت اکانت تلگرام بپردازیم که به کمک آن می‌توانید با چگونگی حذف حساب کاربری خود در تلگرام آشنا شوید.

چرا حذف دیلیت اکانت تلگرام ضروری است؟

به هر دلیل ممکن است مایل به حذف اکانت تلگرام خود باشید؛ اما اینکه بخواهید از داخل خود برنامه این کار را انجام دهید میسر نبوده و باید از سایت دیلیت اکانت تلگرام برای این کار کمک بگیرید. شما با مراجعه به لینک مستقیم این سایت می‌توانید شماره خود را وارد کرده و سپس با دنبال کردن مراحل حساب کاربری خود را حذف کنید.

از آنجایی که این پیام‌رسان متن‌باز بوده و سورس آن در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار گرفته است برنامه به شکل‌های مختلفی مثل تلگرام ایکس، موبوگرام و تلگرام پلاس در دسترس است. نکته‌ای که وجود دارد این است که حذف کردن اکانت تلگرام در همه این برنامه‌ها یکسان است.

نحوه دیلیت اکانت تلگرام چگونه است؟

برای پاک کردن حساب کاربری تلگرام دو روش وجود دارد. روش اول توسط خود تلگرام انجام گرفته و اکانت شما به صورت خودکار پاک می‌شود؛ اما در روش دوم باید به صورت دستی و از طریق سایت تلگرام این کار را انجام دهید.

روش اول: حذف اکانت تلگرام به صورت خودکار

در این روش وقتی شما در تلگرام ثبت نام می‌کنید، باید به تنظیمات برنامه رفته و بازه زمانی برای حذف خودکار اکانت را انتخاب کنید. در صورتی که یکی از بازه‌های زمانی انتخاب شده باشند و شما در این مدت وارد اکانت نشده یا به اصطلاح آنلاین نشده باشید، تاگرام به صورت خودکار اکانت شما را حذف می‌کند.

برای این منظور ابتدا روی منوی برنامه کلیک کنید تا صفحه تنظیمات برایتان باز شود. در اندروید روی سه خط افقی که در بالا قرار دارد کلیک کنید و در ios روی بخش setting که در پایین صفحه قرار دارد.

دیلیت اکانت تلگرام چگونه است؟

در این صورت صفحه‌ای مشابه تصویر بالا برای شما باز می‌شود که باید گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر می‌شوید که باید روی گزینه If Away For کلیک کنید.

حذف خودکار اکانت تلگرام

با کلیک روی این گزینه تنظیمات برای بازه زمانی باز می‌شوند و می‌توانید مشابه تصویر زیر به صورت یک ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال انتخاب کنید. بعد از انتخاب هر گزینه فراموش نکنید که روی دکمه تیک یا save که برای ذخیره کردن در نظر گرفته شده است کلیک کنید.

حذف خودکار اکانت تلگرام

با انجام این کار حذف اتوماتیک اکانت تلگرام فعال شده و اگر در مدت زمانی که انتخاب کردید آنلاین نشده باشید حساب کاربری شما به صورت خودکار پاک خواهد شد. پس برای جلوگیری از حذف اکانت تلگرام حتما چک کنید که این گزینه روی گزینه یک ساله قرار داشته باشد.

روش دوم: پاک کردن اکانت تلگرام برای همیشه

در این روش شما باید به صورت دستی و به کمک لینک مستقیم دیلیت اکانت تلگرام اقدام به حذف حساب خود کنید. برای این منظور ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به سایت مورد نظر هدایت شوید. دقت کنید که به دلیل فیلتر بودن تلگرام باید از فیلترشکن برای باز کردن این سایت استفاده کنید.

Delete Account Telegram

در این صورت صفحه‌ای مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شود. در کادر Your Phone Number شماره خود را به صورتی که به جای صفر از 98 استفاده کنید، مانند 989123456789 وارد کرده و روی دکمه Next کنید.

در این صورت در مرحله بعدی کدی در تلگرام برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر Confirmation Code وارد کرده و روی دکمه Sign in کلیک کنید.

سایت دیلیت اکانت تلگرام

در این صورت وارد تنظیمات اکانت شده و چند منو به شما نمایش داده می‌شود که باید روی متن آبی Delete Account کلیک کنید. صفحه‌ای مشابه زیر باز می‌شود که باید در این مرحله روی دکمه Done کلیک کنید.

لینک مستقیم پاک کردن اکانت تلگرام

در نهایت پنجره‌ای مثل تصویر زیر نمایش داده می‌شود که برای تایید نهایی پاک کردن اکانت تلگرام کافی است روی دکمه قرمز رنگ Yes, Delete My Account کلیک کنید.

حذف کامل اکانت تلگرام delete telegram

حالا اگر به برنامه تلگرام برگردید خواهید دید که از اکانت خارج شده و اگر از دوستان خود بخواهید که به شما پیام دهند، با وارد شدن به چتی که از قبل داشتید با عنوان Deleted Account نمایش داده شده و دیگر امکان ارسال پیام وجود ندارد.


نکاتی در خصوص پاک کردن اکانت تلگرام

  • با حذف کردن حساب کاربری تلگرام، کلیه اطلاعات شما برای همیشه از بین می‌رود. یعنی چت‌ها، مخاطبین، کانال‌ها و هرچیزی که داخل تلگرام دارید با پاک کردن اکانت، برای همیشه از بین خواهند رفت. پس حتما قبل از حذف تلگرام یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • اگر بعد از حذف اکانت دوباره وارد تلگرام شوید، پیام‌ها و هیچکدام از اطلاعات قبلی برنمی‌گردد. تلگرام برای شما مثل روز اول بوده و مثل این خواهد بود که با شماره جدیدی وارد شده باشید.
  • به دلیل حجم بالای اسپم بین ما کاربران ایرانی، اگر ریپورت شدید با حذف کردن اکانت مشکل شما حل نخواهد شد و باید منتظر اتمام زمان محدودیت باشید.
  • اگر در یک بازه زمانی کوتاه مثل یک هفته چند بار در تلگرام عضو شده و اکانت خود را پاک کنید، در این صورت شماره شما محدود شده و تا مدتی نمی‌توانید دوباره در تلگرام با همان شماره عضو شوید.

در این پست به آموزش کامل حذف اکانت تلگرام delete account telegram پرداختیم. در صورتی که مشکلی برای پاک کردن حساب کاربری خود دارید می‌توانید از بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

امتیاز نوشته

به این نوشته چه امتیازی میدی؟

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد آرا: 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا